Naar de inhoud Naar het menu

Aansluiten - 5530 (T-Mobile glasvezelnetwerk)

Meegeleverde handleiding maar dan online

Je hebt van ons per post het installatiepakket ontvangen. In dit pakket vind je onderdelen die je nodig hebt om het modem aan te sluiten op het glasvezelnetwerk van T-Mobile. Het modem is al ingesteld. Na het aansluiten heb je zodoende direct internet! 

Inhoud installatiepakket:

  • 1x Slede met Fiber Optic Cable
  • 1 x AON SFP
  • 1 x netwerkkabel van 2 meter
  • Het modem: FRITZ!Box 5530
  • Stroomadapter van het modem
  • Boekje van het modem

Voordat je begint moet je ook weten waar het glasvezelaansluitpunt is. Dit is meestal in de meterkast. Hier sluit je de FRITZ!Box op aan.

Voer de volgende stappen uit om je internetverbinding via Fiber aan te sluiten.

stap 1

Steek de AON SFP in de FRITZ!Box. 

stap 2

Verwijder het stofkapje van de Fiber Optic Cable. 

stap 3

Vervang de huidige slede van het glasvezelaansluitpunt 1, voor de meegeleverde slede met aansluitkabel.

stap 4

Steek de Fiber Optic Cable in de SFP van het modem.

Stap 5

Sluit de stroomkabel aan op het modem en steek deze in het stopcontact.

Stap 6

Het lampje 'Power' zal nu gaan knipperen. Wacht tot het lampje 'Power' volledig brandt, dan heb je internet.

Heb je geen verbinding?
Ga dan verder met de stappen hieronder.

Let op, er is een computer of een laptop nodig zodat je het modem kunt instellen en de instellingen kunt controleren.

stap 1

Maak met de computer verbinding met het modem via:

  • Een netwerkkabel. De netwerkkabel sluit je aan op de computer en in een van de LAN poorten van het modem. De LAN-poorten zijn de gele poorten. Je hoort een klik als de kabel goed aangesloten is.
  • WLAN/Wifi (draadloos). Gebruik hiervoor de WLAN Network Key. Deze staat op de onderkant van het modem of in het boekje dat is meegeleverd. Dit wachtwoord bestaat uit vijf keer vier cijfers.

stap 2

Open een webbrowser en ga naar http://fritz.box of http://192.168.178.1/.

stap 3

Log in met het FRITZ!Box password, dit wachtwoord staat vermeld op de onderkant of achterkant van je modem. Het is een Engels woord met daarachter een aantal cijfers.

stap 4

Klik in het linkermenu op ‘Internet’ en vervolgens op ‘Account Information’.

stap 5

Kies bij 'Internet service provider' voor Freedom, kies bij 'Type of connection' voor een verbinding via de Fiber-poort of LAN-poort en klik rechts onderin op 'Apply'.

Als de balk groen wordt dan heb je internet.
Wordt de balk niet groen?

Controleer dan of de kabels, zoals beschreven bij stap 1 en 2, goed zijn aangesloten.

Heb je nog steeds geen internet of kom je er niet uit?
Neem dan contact met ons op. Bel ons op 088-0115666 of mail naar helpdesk@freedomnet.nl

Voor het aanpassen van je Wifi-wachtwoord en Wifi-naam ga naar www.freedom.nl/helpdesk voor de handleidingen.