Wat is Freedom Bellen?
Freedom biedt Bellen als optie bij het internetabonnement
- Bellen via internet (VoIP)
- Regionale telefoonnummers en 085-telefonnummers
- Behoud je eigen nummer of kies een nieuw telefoonnummer
- Voicemail naar e-mail
- Freedom klanten bellen gratis met andere Freedom klanten
- Je kunt op dit moment maximaal 1 nummer aanvragen of meenemen.
- In de toekomst bieden we meerdere telefoonnummers per abonnement.
Hoe meld ik een DECT toestel aan?
Hoe kan ik een telefoonnummer instellen?
Hoe kan ik voicemail instellingen wijzigen?
Je kunt een aantal instellingen wijzigen:
Hoeveel telefoonnummers kan ik meenemen als ik overstap?
Op dit moment kun je slechts 1 telefoonnummer meenemen (porteren). Het is nog niet bekend wanneer je meerdere nummers kunt meenemen of aanvragen, maar het ligt in de verwachting dat dat snel zal zijn. Wacht nog even met overstappen! Via onze nieuwsbrief blijf je op de hoogte.
Heeft Freedom ook bellen tegen een vaste prijs per maand?
Freedom heeft geen flat fee beltarief. Het is dus niet mogelijk om bijvoorbeeld voor € 15 per maand in de Benelux te kunnen bellen. Freedom heeft nog geen concrete plannen om flat fee bellen aan te bieden. Mocht dat veranderen, dan informeren we je via onze nieuwsbrief.
Is er een beperking van de beltijd?
Gesprekken worden na 4 uur automatisch afgebroken.
Ik wil mijn FRITZ!dect systeem gewoon kunnen blijven gebruiken. Kan dat?
Jazeker. Het FRITZ!dect systeem van AVM kun je moeiteloos aansluiten op de FRITZ!Box-modems van Freedom.
Help, telefoon menu's reageren niet meer op de toetsen van mijn telefoontoestel!
Dit komt door de instelling voor DTMF transmissie van het telefoonnummer in de FRITZ!Box. Die kun je aanpassen door:
- in te loggen in de FRITZ!Box;
- ga dan onder Telephony/Telefonie naar Telephone numbers/Eigen nummers;
- klik op het wijzigen pennetje achter het nummer te klikken;
- zet vervolgens de Telephony provider/Telefoon aanbieder op Other provider/Andere aanbieder;
- pas onderin dit scherm de DTMF transmission/DTMF Transmissie aan van Automatic/Automatisch in RTP or In-band/RTP of In-band;
- sla dit op en test of het nu wel werkt als je door een telefoon menu probeert te navigeren.
Krijg je de melding "The "Internal telephone number in the FRITZ!Box**" input field may contain only numerals"? Zorg er dan voor dat in beide velden waar je telefoonnummer staat, deze staat zonder de + en haal de spaties voor en achter het nummer weg.
Het klopt dat na deze wijziging het telefoonnummer weer naar het Freedom profiel verandert. Dit is normaal en zal de gewijzigde instelling gewoon opslaan.
Hoe luister ik mijn voicemail af?
Ik krijg een e-mail van mijn vorige provider met een datum van portering op de dag dat de bestelling is gedaan. Wat moet ik doen?
NIet zo heel veel.
In sommige gevallen geeft je oude provider door dat je telefonie op de dag van de aanvraag al overgenomen wordt. Dit is in veel gevallen niet zo. Freedom porteert de telefoonnummers die je bij een internetverbinding hebt aangevraagd pas op de dag dat je verbinding wordt opgeleverd.
Hoe kan ik mijn voicemail uitschakelen bij Freedom?
Deze kun je (nog) niet zelf uitschakelen in het VoIP portaal. Wil je deze uitschakelen? Neem dan even contact op met de helpdesk.
Geef daarbij ook direct door hoe lang je de rinkeltijd wilt hebben.