Naar de inhoud Naar het menu

MIJNfreedom - E-mail importeren

De Mijn omgeving is vernieuwd. De onderstaande instructie(s) komen mogelijk niet 100% overeen met de vernieuwde Mijn omgeving. We zijn bezig om dit aan te passen.

Hoe importeer je e-mail in je Freedom mailbox?

Het importeren van een mailbox kan op elk e-mailadres wat je bij ons afneemt. Ook bij een eigen domein en een gekoppeld domein. In MIJNfreedom kun je onder de optie Import ook de status zien van de import. Bij completed is dit gelukt, bij running loopt de import nog, failed is mislukt.

Let op, start één import per keer.

Bekijk het filmpje of doorloop de stappen (deze vind je onder het filmpje). 

Stap 1

Log in op MIJNfreedom met het e-mailadres waar je een import wilt starten (@freedom.nl of @eigendomein.nl).

Stap 2

Klik links in het menu op het 'hamburgermenu' (streepjes) om het menu uit te klappen wanneer het menu nog niet uitgeklapt is.

stap 3

Kies in het menu aan de linkerkant voor 'E-mailaccounts'

stap 4

Kies in het menu aan de linkerkant onder 'E-mailaccounts' voor de optie 'Importeer email'

Stap 5

Klik op de groene knop 'Nieuwe importeer actie'

stap 6

Bij 'Van account' kun je een keuze maken uit de meest voorkomende e-mailproviders. Staat je mailprovider er niet bij? Kies dan voor 'Custom / not listed' om handmatig de IMAP instellingen in te voeren.

stap 7

Vul de volgende gegevens in:
Gebruikersnaam: Dit is de gebruikersnaam van het te importeren e-mailadres
Wachtwoord: Het wachtwoord van het te importeren e-mailadres
Freedom Internet wachtwoord: Het wachtwoord van je @freedom.nl of @eigendomein.nl e-mailadres

Alleen bij Custom / not listed moet er ook een IMAP server aangegeven worden.
Server: De imap server van je huidige provider

stap 7

Klik op 'Start' wanneer je de gegevens correct hebt ingevoerd om de importeer actie te starten.

Stap 9

De importeer actie wordt nu gestart. Je kunt hem in het overzicht bij 'E-mail importeren' terug vinden.

Status:

  • verify = er wordt met de opgegeven gegevens geprobeert te verifieren bij de andere mailserver
  • incorrect = de verkeerde inloggegevens zijn opgegeven. Probeer het nogmaals
  • running = de importeeractie wordt uitgevoerd
  • completed = de importeeractie is geslaagd

Staat er een andere status. Dan kan het zijn dat de actie niet geslaagd is. Mogelijk zul je dan opnieuw de bovenstaande stappen moeten doorlopen. Let daarbij op dat je gebruikersnaam en wachtwoord correct zijn opgegeven voor de accounts.

Let op

Het kan enige tijd duren voordat alle e-mail geïmporteerd is. Zodra de import klaar is krijg je hier een e-mail over op je @freedom.nl of @eigendomein.nl e-mailadres. De geïmporteerde e-mails staan in een map import.