Naar de inhoud Naar het menu

FRITZ!Box Diagnostische bestanden aanmaken

Hoe maak je diagnostische bestanden voor onderzoek?

De FRITZ!Box bevat diagnostische bestanden die kunnen helpen om een probleem goed te onderzoeken. De bestanden kunnen bijvoorbeeld informatie geven over de toestand van het modem, de signaalsterkte en de geschiedenis van gebeurtenissen via een logboek.

Je hebt van ons een e-mail ontvangen met daarin de diagnostische opties die wij nodig hebben om jouw probleem te onderzoeken. Gebruik bij voorkeur een computer of laptop voor het aanmaken van deze bestanden. Hieronder staan alle opties uitgelegd:
- Support data
- DSL diagnostics
- Packet Trace

Het aanmaken van Support data

Om Support data aan te maken volg je de stappen hieronder.

stap 1

Om in te loggen op je FRITZ!Box ga je naar http://fritz.box/ of http://192.168.178.1/.

Log in met het wachtwoord dat op je FRITZ!Box staat. Kijk op de onderzijde of achterzijde van je modem naar 'FRITZ!Box Password' met daaronder een bestaand Engels woord met cijfers. Gebruik dat wachtwoord om in te loggen.

stap 2

Klik linksonder op ‘Inhoud’ en vervolgens onder op ‘FRITZ!Box Support’.

stap 3

Klik onder Supportgegevens op de knop ‘Supportgegevens aanmaken’.

stap 4

Sla het bestand op en laat de naam en bestandstype hetzelfde. Het opslaan van het bestand kan enkele minuten in beslag nemen.

Na het opslaan kun je het bestand samen met eventuele andere bestanden uploaden via de link die je via e-mail ontvangen hebt van de helpdesk.

Het aanmaken van DSL diagnostics

Om DSL diagnostics aan te maken volg je de stappen hieronder.

stap 1

Om in te loggen op je FRITZ!Box ga je naar http://fritz.box/ of http://192.168.178.1/.

Log in met het wachtwoord dat op je FRITZ!Box staat. Kijk op de onderzijde of achterzijde van je modem naar 'FRITZ!Box Password' met daaronder een bestaand Engels woord met cijfers. Gebruik dat wachtwoord om in te loggen.

stap 2

Klik linksonder op ‘Inhoud’ en vervolgens onder op ‘FRITZ!Box Support’.

stap 3

Klik onder DSL-diagnose op ‘DSL-diagnose starten’.

LET OP: Laat deze minstens 15 minuten lopen.

stap 4

Klik op ‘DSL-diagnose beëindigen’ en sla het bestand op. Laat de naam en bestandstype hetzelfde.

Na het opslaan kun je het bestand samen met eventuele andere bestanden uploaden via de link die je via e-mail ontvangen hebt van de helpdesk.

Packet Trace

Om een Packet Trace aan te maken volg je de stappen hieronder.

Bij de Packet Trace hebben we het liefste zo min mogelijk apparaten aangesloten. Sluit 1 computer bekabeld aan op de FRITZ!Box en zet de wifi uit. Om het probleem zo goed mogelijk op te kunnen sporen is het belangrijk dat het probleem zich minstens één keer - en liefst vaker - voortdoet tijdens de periode dat de packet trace loopt.

stap 1

Om in te loggen op je FRITZ!Box ga je naar http://fritz.box/ of http://192.168.178.1/.

Log in met het wachtwoord dat op je FRITZ!Box staat. Kijk op de onderzijde of achterzijde van je modem naar 'FRITZ!Box Password' met daaronder een bestaand Engels woord met cijfers. Gebruik dat wachtwoord om in te loggen.

stap 2

Klik linksonder op ‘Inhoud’ en vervolgens onder op ‘FRITZ!Box Support’.

Stap 3

Klik onder Packet Trace op 'Packet traces'.

stap 4

Klik op Start achter 1. Internetverbinding. Sla het bestand op zonder de naam of bestandstype te wijzigen.

Maak je de trace bijvoorbeeld omdat je verbinding steeds wegvalt? Laat de trace dan lopen tot je verbinding één of - nog liever - twee of drie keer weggevallen is. Klik nadat het probleem een aantal keer voorgekomen is op 'stop'.

Na het opslaan kun je het bestand samen met eventuele andere bestanden uploaden via de link die je via e-mail ontvangen hebt van de helpdesk.