Naar de inhoud Naar het menu

Je internet bestellen bij Freedom

Internet bestellen bij Freedom - stap voor stap

Het bestellen van een internetabonnement bij Freedom Internet kan alleen via de website. In onderstaand stappenplan leggen we uit hoe je een abonnement kunt aanvragen. Bij Freedom is de internetverbinding altijd de basis, die je optioneel kunt aanvullen met TV en Bellen.

Stap 1

  • Ga naar de website van Freedom, en klik op <Klant worden>
  • Vul de postcode in met het huisnummer en eventueel een toevoeging als a, b, hs 
  • Klik op de groene knop <Check Beschikbaarheid> 
    Freedom levert alleen over beschikbare netwerken.

Stap 2

(1) INTERNET

In het vak met het roze kader (1) tonen we welke snelheid Freedom maximaal kan leveren op jouw adres. Afhankelijk van de maximaal haalbare snelheid toont de website één of meerdere verbindingen. 

  • Selecteer de gewenste verbindingssnelheid (2)
    De prijs van het abonnement is inclusief huur van een FRITZ!Box modem van Freedom. We hebben hiervoor gekozen omdat we ervan uitgaan dat de meeste mensen geen eigen modem hebben. Voor alle  contracten geldt een minimale contractduur van 1 jaar. Daarna zijn de abonnementen maandelijks opzegbaar. De contractduur gaat in zodra je akkoord gaat met de algemene voorwaarden. Je gaat pas betalen vanaf het moment dat de verbinding tot stand is gebracht;  
  • Kies voor 'betaling per maand' of 'betaling per jaar' (3);
    Indien je kiest voor 'betaling per jaar' dan krijg je 1 maand korting. Je helpt Freedom dan sneller te groeien, en dat vinden wij natuurlijk heel fijn!;
    Indien je een eigen modem gebruikt of koopt, krijg je € 2,- korting per maand;
  • Klik op de groene knop <Hardware & Installatie> (4).

Stap 3

(2) HARDWARE & INSTALLATIE

Op deze pagina kies je welke hardware je nodig hebt voor het internet. Op basis van het adres dat je het opgegeven, tonen wij welk modem je nodig hebt voor je internetabonnement. 

Kies je voor een huur- of een koop modem en weet je hoe je dit zelf moet installeren? Dan kun je ervoor kiezen geen monteur te nemen. Heb je een glasvezel aansluiting, dan raden we aan om wel een monteur te nemen.

Hier lees je wat de monteur allemaal doet

Stap 4

(3) TV VAN CANAL DIGITAAL

Op deze pagina maak je de keuze of je Televisie via Canal Digitaal wil bestellen. Op de zenderlijst vind je onder andere de volgende zaken:

  • Welke zenders er zitten in het Basis & Entertainment pakket;
  • Welke zender je kan opnemen;
  • Welke zenders je kan terugkijken via Begin Gemist of TV Gemist;
  • Welke zenders er in HD worden uitgezonden.

Als je geen televisie wilt kijken via Canal Digitaal, ga dan door naar de volgende stap en klik op de groen knop <BELLEN>.

Wil je wel televisie kijken via Canal Digitaal, kies dan Basis of Entertainment

  • Maak de keuze of je extra zenders wilt hebben;
  • Maak de keuze hoeveel televisie ontvangers je nodig hebt.
  • Als je een redelijk nieuwe SMART-TV hebt, kun je via de app van Canal Digitaal kijken en heb je geen extra tv-ontvanger(s) nodig. 

Klik op <BELLEN> en ga door naar het volgende scherm.

Stap 5

(4) BELLEN

Op deze pagina geef je aan of je Telefonie (VOIP) wilt bestellen. Of niet.

Wil je geen telefonie, selecteer dan GEEN TELEFONIE en klik op de groene knop <GEGEVENS>

Wil je wel Telefonie bestellen, maak dan een keuze tussen:

  • Nummerbehoud, dan nemen we je huidige telefoonnummer over van je huidige aanbieder
  • Een nieuw telefoonnummer.

Kies je voor nummerbehoud, vul dan het telefoonnumer in dat je wilt meenemen.

Klik vervolgens op de groene knop <GEGEVENS>.

Stap 6

(5) GEGEVENS

Wij koppelen graag je @freedom mail adres, heb je deze niet dan is dit het moment om een @freedom mail adres aan te maken.

- Heb je al een @freedom adres, vul dan je bestaande mail adres met wachtwoord in (1a)
- Heb je nog geen @freedom adres, vul dan het gewenste mail adres in en het gewenste wachtwoord (1b)

Hier geef je de gegevens op zoals je die wilt hebben op je Freedom contract.

  • Vul bij het contact e-mail adres een e-mail adres in dat je leest (2);
  • Vul bij het contact nummer een mobiel telefoonnumer in. Dat hebben we nodig als je je wachtwoord moet resetten (3);
  • Wil je een ander adres op de factuur vermelden of een andere naam? Klik dan <Ander factuuradres> aan en vul de gegevens in (4);
  • Wil je de Hardware op een ander adres laten bezorgen? Klik dan <Installatiepakket bezorgen op een ander adres> aan en vul de gegevens in (5).

Ben je een Zakelijke Klant: (A)

  • Vul bij bedrijfsnaam (x) je bedrijfsnaam in
  • Vul bij KVK nummer (y) je KVK nummer in
  • Vul bij BTW nummer (z) je BTW nummer in

Wensdatum voor aansluiting

  • Freedom heeft geen overstapservice, let hier op als je de datum invult voor de aansluiting want wij houden geen rekening met de mogelijke opzegtermijn van je huidige aanbieder;
  • Je vult hier de wensdatum in, je krijgt nadat je de bestelling hebt geplaatst een e-mail met de daadwerklijke aansluitdatum (6);
  • Zeg je provider pas op, nadat je van ons een melding per e-mail hebt gekregen dat je je huidige provider kan opzeggen.

Klik vervolgens op de groene knop <CONTROLEREN> (7).

Stap 7

(6) CONTROLEREN EN BEVESTIGEN

Hier controleer je alles wat je gaat bestellen.

Neem deze gegevens goed door, je gaat een contract aan en achteraf wijzigingen doorvoeren is niet altijd mogelijk!

  • Heb je een foutje gemaakt? Klik op VORIGE STAP. Je gaat een pagina terug en kunt  je wijzigingen doorvoeren;
  • Je kunt  teruggaan bij alle stappen om je bestelling aan te passen.

Alle gegevens goed ingevuld?

  • Klik dan als je de nieuwsbrief liever niet wilt ontvangen (1);
  • Klik dat je akkoord gaat met de algemene voorwaarden (nadat je deze gelezen hebt) (2);
  • Klik op <BEVESTIG> (3).

Stap 8

We zijn bijna klaar...

Als je deze pagina bent tegengekomen dan heb je zojuist de bestelling gedaan. Welkom bij Freedom Internet!

Je krijgt per e-mail direct een mail binnen met het overzicht wat je besteld hebt.

Je krijgt daarna de email 'e-mandaat automatische incasso' die je nog moet invullen. Je gaat dan nogmaals akkoord met onze algemene voorwaarden. Pas daarna is je bestelling helemaal compleet. Freedom gaat je bestelling in orde maken en begeleidt je via e-mail tijdens dit proces. 

Stap 9

Heb je hulp nodig bij het bestellen? Stuur dan een mail naar helpdesk@freedomnet.nl
Team Freedom Internet helpt je graag!