Naar de inhoud Naar het menu

Hoe stel je het modem in?

Je hebt het modem teruggezet naar fabrieksinstellingen en wilt deze weer opnieuw instellen. De FRITZ!Box is altijd ingesteld in het Engels als deze de fabrieksinstellingen heeft geladen.

Deze handleiding is voor xDSL, heb je glasvezel?
Ga naar Instellen - Glasvezel om de FRITZ!Box weer in te stellen.

stap 1

Log in op je FRITZ!Box via http://fritz.box/ of http://192.168.178.1/.

Log in met het wachtwoord dat op je FRITZ!Box staat. Kijk op de onderzijde of achterzijde van je modem naar 'FRITZ!Box Password' met daaronder een bestaand Engels woord met cijfers. Gebruik dat wachtwoord om in te loggen.

stap 2

Kies voor 'Annex A' en klik op 'Next'.

stap 3

Je krijgt nu de vraag of je wilt meewerken aan Diagnose en onderhoud. Deze vraag is afkomstig van AVM, de fabrikant van het modem. Het is je eigen keuze of je hier aan mee wilt werken. Wil je dit niet, haal dan het vinkje weg.
Klik op 'OK' om verder te gaan.

stap 4

Kies bij Internet service provider voor 'Freedom Founding' en klik op 'Next'.

stap 5

Je krijgt een overzicht van de instellingen te zien. Het vinkje bij 'Check the internet connection after saving' staat standaard aan. De FRITZ!Box controleert zo of de verbinding werkt. Je mag dit vinkje aan laten staan en op 'Next' klikken.

stap 6

De instellingen worden nu overgenomen en ingesteld in het modem, waarna er een blauwe balk verschijnt. Er wordt nu gecontroleerd of er internet is. Er kunnen twee uitkomsten zijn:

  •  Een groene balk.
    Dan is het gelukt om het modem in te stellen en heb je nu internet! Je kunt dit stappenplan nu sluiten en de wizard sluiten als je geen telefonie hebt.
  • Een rode balk.
    Dit betekent dat je geen internet hebt. Controleer of de kabel tussen het ISRA-punt en het modem aan beide kanten goed in de aansluiting zit, door de kabel los te maken en weer vast te klikken. Zorg dat de kabel in het modem in de DSL-poort zit. Controleer de instellingen die je bij stap 4 gemaakt hebt door 2x op 'Back' te klikken.


Heb je nog steeds geen internet? Check dan onze storingspagina. Is er geen storing, neem dan contact met ons op via helpdesk@freedomnet.nl of 088-0115666.

stap 7

Klik op 'Cancel' als je bij de stap aangekomen bent om telefonie in te stellen. Dit ondersteunen wij op dit moment niet. Klik op 'Exit Wizard'.

Neem je zelf via een andere provider telefonie af? Dan kun je natuurlijk verder gaan met de stappen om telefonie in te stellen.

Je kunt nu je wifi-wachtwoord en/of wifi-naam aanpassen. Vergeet ook niet de Port Sharing weer goed in te stellen indien van toepassing.