Naar de inhoud Naar het menu

Verhuizen (woning of soort abonnement)

Wanneer je gaat verhuizen dan kan het zijn dat je graag je internetabonnement van Freedom meeneemt. Ook kan het zijn dat je op hetzelfde adres blijft wonen, maar over wilt stappen van bijvoorbeeld koper- naar glasvezelinternet. Dit wordt ook wel een 'Techchange' genoemd. In beide gevallen mag je het onderstaande verhuisproces doorlopen. 

Je dient de aanvraag in door de volgende stappen te doorlopen.

Goed om te weten:

  • Bij de verhuizing behoud je jouw huidige contractduur. 
  • Je huidige FRITZ!Box modem dien je mee te nemen indien je hetzelfde soort internetabonnement neemt op je nieuwe adres, bijvoorbeeld wederom een DSL internetabonnement. Ga je naar een andere techniek (bijvoorbeeld glasvezel), dan krijg je de optie om een ander modem te kopen of huren. 
  • Kies je voor een nieuw modem, zorg dan dat je je oude modem terugstuurt, zodra je abonnement op je oude adres af is gelopen;
  • Wanneer je naar glasvezel overstapt, krijg je een aansluitset toegestuurd.
  • Het kiezen van installatieservice is niet mogelijk bij een eigen modem/router.
  • Een regionaal telefoonnummer kan je niet meenemen naar een andere regio. Een 020-nummer (Amsterdam), kun je bijvoorbeeld niet mee verhuizen naar Utrecht (030-nummer).

Neem ook vooral onze algemene voorwaarden door. In artikel 16 tref je meer informatie over verhuizen. 

Wil je van onderstaand proces afwijken? Onderaan deze pagina tref je meer informatie. 

Stap 1

Ga naar MIJNFreedom en log in met jouw gegevens.

Stap 2

Je komt op de pagina 'Welkom' terecht en ziet onder andere jouw huidige adres staan. Achter dit adres staat 'Verhuizen'. Klik hierop. 

Stap 3

Vul jouw nieuwe postcode in, om te controleren of op jouw nieuwe adres Freedom internet beschikbaar is. Daarnaast verschillen de prijzen en netwerken per regio, het kan daarom zijn dat je op jouw nieuwe adres een andere prijs betaald. 

Stap 4

Kies het abonnement dat beschikbaar is op jouw nieuwe adres en doorloop de stappen van het bestelproces. Kies bij het bezorgadres het adres waarop je jouw nieuwe modem of aansluitset wilt ontvangen. Controleer de gegevens goed en rond het bestelproces dan af. 

Let op: bij een pre-order kan het even duren voordat je een geplande opleverdatum ontvangt. Wees gerust, deze krijg je automatisch van ons wanneer wij deze van de netwerkleverancier krijgen.

Hoe gaat het verder?

Uitleg over het verhuisproces:

  • Je krijgt een bevestiging van je nieuwe aanvraag. Hierop staat alleen informatie over internet, het modem en de installatieservice. De overige diensten zoals televisie, bellen etc. worden automatisch meegenomen en kun je niet wijzigen. 
  • De e-mail die je ontvangt doet vermoeden dat je een nieuwe klant bent. Wees gerust, wij weten dat je onze klant bent en blijft. Dit wordt later in ons proces geoptimaliseerd. Technisch wordt er nu een nieuwe verbinding aangevraagd.
  • Als de aanvraag wordt afgerond wordt alles pas administratief verwerkt. Ook de facturatie start dan pas op het nieuwe adres. Hierover krijg je een e-mail.
  • De opzegging van de oude verbinding start op datum na afronding van de aanvraag. Hierover krijg je een e-mail met de technische opzegdatum. Deze kan afwijken van de opzegdatum die wij hanteren. 
  • Wanneer er een overlap is van je oude en nieuwe internetabonnement, dan wordt er dubbel gefactureerd.
    Heb je teveel betaald voor diensten, dan krijg je dit teruggestort na afronding van de opzegging.

Wil je van het proces afwijken omdat...

  • ... je een FRITZ!Box hebt gekocht, maar je wel gebruik wilt maken van de installatieservice. 
  • ... je je oude verbinding langer wilt behouden. 
  • ... je overlap wilt met andere diensten. 
  • ... je naar een andere regio met een ander netnummer verhuist, maar toch telefonie wilt behouden?

Stuur dan een e-mail met jouw wensen. Zorg dat je duidelijk beschrijft wat je situatie is en waar je naartoe wilt. Stuur daarnaast ook onderstaande informatie toe, ter verificatie. 

  • Postcode en huisnummer van je huidige internetabonnement;
  • Het mobiele nummer dat bij ons bekend is;
  • Het klantnummer (Fxxxxxxx) of het hoofdaccount, dat is je @freedom.nl e-mailadres;
  • De laatste 5 cijfers van het IBAN-nummer dat bij ons bekend is.