Naar de inhoud Naar het menu

Nieuwsbrief 01

d.d. 8 januari 2020

  1. Gelukkig Nieuwjaar
  2. Medewerkers
  3. Abonnementen en verbindingen
  4. Tarieven
  5. Helpdesk
  6. Contract for the web

1. Gelukkig Nieuwjaar

Wat hebben we veel meegemaakt in de afgelopen maanden! In een zinderende crowdfunding werd in slechts drie dagen 2,5 miljoen euro bijeengebracht. Daarna is Freedom in sneltreinvaart gestart. Sinds 11 november hebben duizenden sympathisanten een e-mailabonnement aangevraagd, waardoor zij Founding Member zijn geworden. Zij hebben ons het vertrouwen gegeven dat Nederland echt klaar is voor een nieuwe internetprovider én de financiële basis daarvoor gelegd. Hartelijk dank! 

2020 wordt een spannend jaar. We gaan samen met jou Freedom Internet opbouwen. Dat vergt veel voorbereidende -en veelal onzichtbare- werkzaamheden aan onze kant en wat geduld aan klantzijde . Over onze diensten, tarieven en planning informeren wij voortaan uitsluitend via onze website en nieuwsbrief. Alleen op die manier kunnen we met onze kleine groep medewerkers alle aandacht richten op het bouwen van het netwerk en op het aansluiten van onze klanten. We weten dat iedereen vele specifieke wensen en suggesties heeft, waaronder pairbonding, NTU en forums. Als we daarover iets bekend maken, lees je dat in de nieuwsbrief van Freedom. 

2. Medewerkers

Freedom Internet staat voor een vrij, open en toegankelijk internet voor iedereen, waarbij veiligheid, privacy en kwaliteit onze kernwaarden zijn.Freedom Internet heeft nu 14 medewerkers in dienst. Overtuigd van de noodzaak dat Nederland een nieuwe internetprovider nodig heeft, zetten wij onze kennis en ervaring in om de droom van Freedom te laten slagen. Alle medewerkers onderschrijven de corporate charter van Freedom. Zij stellen zich aan u voor op /over-freedom/team . Op dit moment zijn er geen vacatures.

3. Abonnementen en verbindingen

Freedom is een kleine provider met grote ambities. Vanaf eind maart 2020 zal Freedom internettoegang bieden, uiteraard met een FRITZ!Box router/modem. Freedom gaat leveren via DSL en glasvezel, optioneel met televisie en/of telefonie. We willen 9+ kwaliteit leveren, in dienst én in ondersteuning. Daarom introduceren we onze diensten één-voor-één. Pas als een nieuwe dienst gereed is voor verkoop informeren we je via de website en nieuwsbrief over prijs en beschikbaarheid. 

4. Tarieven

Freedom gaat een redelijke prijs vragen. We bieden kwalitatief hoogwaardige, eerlijke diensten waarbij we géén inkomsten willen uit verkoop van klantendata. Omwille van snelheid moeten we deels als virtuele provider starten, maar dat gaan we zéker niet blijven! Freedom moet voldoende winst maken om te investeren in toekomstige diensten en eigen hardware. Dan kunnen we de komende 25 jaar een stabiele, veilige internetverbinding leveren. Winst is ook nodig om bij te dragen aan de verwezenlijking van de maatschappelijke idealen die Freedom belangrijk vindt. 

5. Helpdesk

Onze helpdesk is open van maandag tot en met vrijdag tussen 10.00 en 18.00 uur. De helpdeskmedewerkers zijn ervaren en gemotiveerd. Zij worden gedreven door nieuwsgierigheid en technische expertise. Zij schrijven supportpagina’s, helpen je online en beantwoorden vragen. Omdat de helpdesk begint met een lege website, zal het even duren voordat alle benodigde supportpagina’s online beschikbaar zijn. 

6. Contract for the web

Vorig jaar riep de uitvinder van het World Wide Web, Sir Tim Berners-Lee, overheden, bedrijven en burgers van over de hele wereld op om actie te ondernemen om het internet als een positieve kracht te beschermen. Hiertoe werd het ‘Contract for the Web’ opgesteld, dat ook door Freedom is ondertekend. Lees meer via /nieuwsartikel/freedom-ondertekent-contract-for-the-web

--

Ben je nog geen abonnee op onze nieuwsbrief? Schrijf je hier in!