Freedom Internet en TriNed slaan de handen ineen en gaan een strategische samenwerking aan. Samen maken we ons sterk tegen het commerciële geweld van de grote vier internetproviders in Nederland. De concurrentie is hevig. De vier grote providers gooien miljoenen in de strijd om extreme kortingen te bieden en met grootschalige marketing- en salescampagnes zoveel mogelijk klanten te verleiden. Samenwerken is hét middel om weerstand te bieden.
Freedom Internet en TriNed maken een vuist tegen de grote vier
Met de strategische samenwerking tussen Freedom Internet en TriNed wordt de expertise gebundeld en de positie van beide partijen in de markt versterkt. De kennis van Freedom op het gebied van privacy en security, gecombineerd met de kracht van TriNed, een solide organisatie met jarenlange expertise op het gebied van klant- en orderprocessen, levert een sterkere positie op. TriNed levert sinds 1999 internet, televisie en vaste telefonie aan zowel particulieren als zakelijke klanten.
Waarom deze samenwerking?
TriNed en Freedom willen allebei verder groeien. Door samen te werken kunnen we gezamenlijke inkoopvoordelen realiseren en nog efficiënter werken. Dat betekent dat voor beide partijen de kosten lager zijn en we een betere positie creëren in de toenemende concurrerende markt. Door de handen ineens te slaan versterken we onze slagkracht tegen de grote providers.
Hoe ziet deze samenwerking eruit?
TriNed neemt een minderheidsbelang in Freedom door het kopen van aandelen zonder stemrecht. Dit zijn dezelfde aandelen als de crowdfunders via Stichting Administratie Kantoor Appelpunt (STAK) ook hebben. Daarnaast heeft TriNed één bijzonder aandeel, waarmee ze uitsluitend samen met het bestuur van Stichting Appeltaart invloed heeft op de strategie. TriNed en Freedom gaan gezamenlijk inkopen en samenwerken op het gebied van support, techniek en nog te ontwikkelen diensten.
TriNed ondersteunt onze missie en vindt het belangrijk dat we aan de doelstellingen werken. Dankzij deze samenwerking met TriNed, kunnen we er samen voor zorgen dat Freedom sneller winstgevend is. En dat betekent dat er eerder meer geld vrijkomt om te investeren in onze idealen.
Wat betekent deze samenwerking voor jou?
Door samen te werken met TriNed kunnen we in de toekomst ons serviceniveau naar een nog hoger niveau tillen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan uitgebreidere openingstijden van de helpdesk, doordat we samenwerken op het gebied van support. Hierdoor komt er meer ruimte voor het uitvoeren van onze idealen.
Stichting Appeltaart staat achter strategische samenwerking
Freedom is een ‘Steward Owned bedrijf’. Dat betekent dat het prioriteitsaandeel ondergebracht is in een stichting. In het geval van Freedom is dat Stichting Appeltaart. De stichting is daarmee een belangrijke aandeelhouder van Freedom Internet en bewaakt de naleving van de waarden zoals vastgelegd in het corporate charter. Stichting Appeltaart blijft de zeggenschap over het corporate charter houden.
Het bestuur van de stichting is nauw betrokken geweest bij het proces om de samenwerking met TriNed te bewerkstelligen. Stichting Appeltaart staat achter de strategische samenwerking en heeft er het volste vertrouwen in dat Freedom en TriNed een sterkere positie bemachtigen naast de vier grote providers in Nederland.
FAQ voor klanten, founding members & community
Hieronder tref je een FAQ aan met veelgestelde vragen. Staat je vraag er niet tussen? Dan kun je die stellen door een mail te sturen naar samenwerking@freedomnet.nl. Ben je een crowdfunder? Bekijk dan ook de FAQ voor crowdfunders.
Wat heeft dit voor gevolgen voor mij? Worden de abonnementen duurder of goedkoper?
Ik wil vroegtijdig opzeggen, kan dat?
Blijft Freedom nog wel via verschillende operators en netwerken toegang leveren tot internet?
Blijft de helpdesk van Freedom dezelfde kwaliteit leveren? Komen er ruimere openingstijden voor de helpdesk? Minder tv en mail-storingen?
Kunnen klanten ook kiezen voor de tv-oplossingen van TriNed?
Kunnen we voor televisie ook de coaxkabel gebruiken, net zoals bij TriNed gebeurt?
Blijft Freedom voor haar maildiensten gebruikmaken van Soverin?
Blijft Freedom zich hardmaken voor open source oplossingen in plaats van die van Big Tech?
Blijft Freedom zelfstandig verantwoordelijk voor haar maatschappelijk beleid, de uitvoering van Public Affairs en de woordvoering?
FAQ voor Crowdfunders
Hieronder tref je een FAQ aan met veelgestelde vragen voor de crowdfunders. Staat je vraag er niet tussen? Dan kun je die stellen door een mail te sturen naar samenwerking@freedomnet.nl. Heb je een andere vraag over de crowdfunding? Kijk dan op deze pagina of stuur een mail naar crowdfunding@freedomnet.nl.
Behoud ik mijn certificaten en wat gebeurt er met de waarde daarvan?
Kan ik de certificaten die ik al heb verkopen?
Wat betekent dit voor certificaathouders die hebben meegedaan aan de crowdfunding?
Ik heb geld geleend in de eerste Crowdfunding. Krijg ik wel gewoon mijn geld terug?
Krijg ik nu nog dividend op mijn certificaten als Freedom winstgevend wordt?