Naar de inhoud Naar het menu

14 dagen bedenkperiode

Het herroepingsrecht: de bedenktermijn voor de consument bij koop op afstand

Hoe zit het met de 14 dagen bedenkperiode bij Freedom?

Consument en koop op afstand

Als consument krijg je 14 dagen de tijd om je te bedenken bij koop op afstand. Op afstand betekent bijvoorbeeld dat je iets koopt per telefoon of online.

Bij Freedom werkt het zo: je kunt bij ons op - dit moment - alleen je bestelling plaatsen via onze website. Als je een bestelling hebt geplaatst, krijg je daarvan een bevestiging per mail. Op dat moment heb je met ons een overeenkomst gesloten. In die mail staat geschreven dat je vanaf dan nog 14 dagen hebt om de bestelling te annuleren en er wordt verwezen naar deze pagina.

Dus: mocht je je bedenken en de bestelling willen annuleren, dan kan dat vanwege de 14 dagen regel. Deze 14 dagen bedenkperiode heet je herroepingsrecht.

Diensten en het abonnement

Wij leveren diensten en een abonnement op diensten. Als consument mag je binnen 14 dagen nadat je de overeenkomst hebt gesloten zonder reden afzien van die overeenkomst. Dit is anders als je er ook een product bij hebt gekocht, zoals een modem. Dan gaat de periode van 14 dagen pas in op het moment dat de modem bij je is afgeleverd. Als wij kosten maken vanwege je bestelling dan kunnen we die bij je in rekening brengen.

Even alles op een rijtje:

  • Bij online aankoop van (een abonnement op) diensten start de 14 dagen periode op het moment dat de overeenkomst is gesloten. Dat komt neer op de dag dat je bestelling door ons wordt bevestigd.
  • Bij online aankoop van producten, start de 14 dagen termijn op de dag dat alle bestelde producten bij je zijn afgeleverd.
  • Je kunt niet altijd gebruik maken van de 14 dagen regel. Bijvoorbeeld als je een dienst direct maandelijks kunt opzeggen. Dit maken we je altijd nog eens goed duidelijk voordat je die extra dienst bestelt. 
  • Houd er rekening mee dat wij vanaf het moment dat je bestelt kosten maken. Dat komt omdat wij meteen starten met het inschakelen van onze leveranciers. Die gemaakte kosten kunnen we aan je in rekening kunnen brengen. Het gaat dan om het opsturen van spullen of het aansturen van een monteur. We zullen je dit op tijd laten weten, zodat je weet waarop de kosten gebaseerd zijn. 

Modelformulier voor herroeping

Wil je van je recht gebruik maken? Je kunt onderstaand formulier gebruiken en mailen naar: helpdesk@freedomnet.nl. Je bent trouwens niet verplicht dit formulier te gebruiken.

Zorg ervoor dat je alles juist invult, zodat we je goed kunnen verifiëren.

Formulier

Dit formulier kun je gebruiken als je de overeenkomst wilt herroepen. Stuur ons het formulier per mail vanaf je freedom mailadres of het contact mailadres dat bij ons bekend is.

Aan:
Freedom Internet
tt. Melissaweg 23-25
1033 SP Amsterdam
helpdesk@freedomnet.nl 

Beste lezer,

Ik heb op >datum< bij Freedom besteld en wil graag mijn bestelling annuleren.

Het gaat om deze diensten en producten:>vul hier alle diensten en producten in die je hebt besteld<

De bestelling is door Freedom bevestigd op: >datum dat Freedom de bestelling heeft bevestigd<

Mijn gegevens in verband met de bestelling staan hieronder:

Naam: >vul in<
Postcode en huisnummer: >vul in<
Klantnummer:>vul in<
Freedom mailadres:>vul in<

Ik verklaar hierbij bovenstaande naar waarheid te hebben ingevuld.

Datum: >vul hier de datum in van de dag waarop je de mail stuurt<

>Onderteken met je naam<