Naar de inhoud Naar het menu

Storingen en Onderhoud

Hieronder zie je de actuele en opgeloste storingen. Wil je deze liever bijhouden in je RSS-lezer? Gebruik dan de storingen RSS-feed.

Storingen

Actueel

Wachtwoord CANAL+ App aanmaken en aanpassen

Begintijd: maandag 9 december 2024 12.00

In verband met een storing is het niet mogelijk om het wachtwoord van de CANAL+ App aan te maken of aan te passen. Ook kan je op dit moment geen zenderpakket wijzigen.

Technici zijn op de hoogte en werken aan een oplossing.

Geplaatst op: dinsdag 10 december 2024 13.29

Verstoring TV signaal via de CANAL+ App op Android foutmelding: C821

Begintijd: vrijdag 8 november 2024 18.25

In verband met een storing omtrent DRM voor het signaal via de CANAL+ App kan het zijn dat op de televisie, via bijvoorbeeld een chromecast, een zwart scherm te zien is waarna foutmelding C821 komt. Televisie kijken via de Televisie en WebTV is wel mogelijk.

Technici zijn op de hoogte en werken aan een oplossing. Er zijn geen nieuwe voorbeelden nodig op dit moment voor het onderzoek.

Update 15 november 16:42: CANAL + heeft versie 11.5 van de Android app teruggetrokken uit de Google Play store ivm deze fout, als je deze al hebt geïnstalleerd kan je de app verwijderen en in de Play store versie 11.4 ophalen. CANAL+ verwacht volgende week versie 11.5 met fix weer te kunnen publiceren in de Play store.

Geplaatst op: donderdag 14 november 2024 17.24
Laatst gewijzigd op: vrijdag 15 november 2024 16.42

Verstoring TV signaal (multicast) Fiber Crew netwerk

Begintijd: donderdag 29 augustus 2024 00.00

In verband met een storing bij het doorgeven van het multicast signaal voor Televisie van CANAL+ op verbindingen in het netwerk van Fiber Crew kan het zijn dat op de TV-ontvanger, op (oa) de eerste 13 kanalen, een zwart scherm te zien is waarna foutmelding S815 komt of dat de uitzending bevriest. Televisie kijken via de Canal Digitaal app en WebTV is wel mogelijk.

Technici zijn op de hoogte en werken aan een oplossing.

Update 21 september 10.41: In de ochtend van 23 september tussen 06.00 en 07.00 wordt er onderhoud gepleegd en hierdoor zal mogelijk LiveTV hinder onder ervaren. Dit is ten behoeve voor het verbeteren van LiveTV omtrent deze storing.

Geplaatst op: donderdag 5 september 2024 16.36
Laatst gewijzigd op: zaterdag 21 september 2024 10.41

Teletext via de TV-ontvanger van Canal Digitaal

Begintijd: donderdag 2 november 2023 15.55

Op dit moment vindt er een storing plaats met teletext bij de TV-ontvanger via Canal Digitaal. Teletext begint nu op pagina 888 waarbij dit normaal pagina 100 is.

Technici zijn op de hoogte en werken aan een oplossing.

Geplaatst op: woensdag 8 november 2023 15.57
Laatst gewijzigd op: donderdag 16 november 2023 13.38

Opgelost

Internetverbindingen KPNNetwerkNL netwerk omgeving Enschede

Begintijd: dinsdag 10 december 2024 13.06
Eindtijd: dinsdag 10 december 2024 14.12

In verband met een storing op het glasvezel netwerk van KPNNetwerkNL in de omgeving Enschede met belichting via Fiber Operator is het mogelijk dat de internetverbinding niet werkt.

Technici zijn op de hoogte en werken aan een oplossing.

Update 12 december 2024 11.18: Verstoring is opgelost.

Geplaatst op: dinsdag 10 december 2024 13.16
Laatst gewijzigd op: donderdag 12 december 2024 11.18

Postcodechecks

Begintijd: zaterdag 7 december 2024 11.20
Eindtijd: zaterdag 7 december 2024 12.00

In verband met een storing geeft de postcodecheck geen of onvolledige resultaten. Probeer het later of anders morgen nog een keertje.

Technici zijn op de hoogte en werken aan een oplossing.

Geplaatst op: zaterdag 7 december 2024 11.52
Laatst gewijzigd op: zaterdag 7 december 2024 12.03

Telefonie

Begintijd: vrijdag 6 december 2024 11.30
Eindtijd: vrijdag 6 december 2024 11.54

In verband met een storing kan het zijn dat de telefonie niet werkt.

Technici zijn op de hoogte en werken aan een oplossing.
 

Geplaatst op: vrijdag 6 december 2024 11.56
Laatst gewijzigd op: vrijdag 6 december 2024 12.06

Verstoring helpdesk telefoon

Begintijd: vrijdag 6 december 2024 11.00
Eindtijd: vrijdag 6 december 2024 18.00

Op dit moment vindt er een storing plaats op onze telefoonlijnen.

Hierdoor kan het voorkomen dat de gesprekken stotteren of de medewerker slecht verstaanbaar is

Technici zijn op de hoogte en werken aan een oplossing.

Geplaatst op: vrijdag 6 december 2024 11.53
Laatst gewijzigd op: vrijdag 6 december 2024 18.14

Historie

Storing internetverbindingen Fiber Crew netwerk

Begintijd: woensdag 27 november 2024 13.27
Eindtijd: donderdag 28 november 2024 18.42

In verband met een storing op het glasvezel netwerk van Fiber Crew is het mogelijk dat de internetverbinding niet werkt.

Technici zijn op de hoogte en werken aan een oplossing.

update 27 november 2024 14.07u: De verbindingen komen weer online, dat kan in de regio Soest wat langer duren ivm een stroomstoring.

update 27 november 2024 16.24u: Zowel in regio Soest als Amersfoort zijn er nog internetverbindingen die niet werken ivm stroomstoring, daar is de netbeheerder mee bezig.

update 28 november 2024 10.12u: Er zijn monteurs onderweg voor verder onderzoek

Update 28 november 2024 13.20: De storing lijkt verholpen te zijn, we zijn nog actief aan het monitoren.

Update 28 november 2024 18.42: Wij zien de meeste verbindingen weer online en geen nieuwe uitval, als je verbinding het nu nog niet doet graag ONT en/of modem herstarten.

Geplaatst op: woensdag 27 november 2024 13.48
Laatst gewijzigd op: donderdag 28 november 2024 18.42

Wachtwoord CANAL+ App aanmaken en aanpassen

Begintijd: donderdag 21 november 2024 14.00
Eindtijd: woensdag 27 november 2024 11.11

In verband met een storing is het niet mogelijk om het wachtwoord van de CANAL+ App aan te maken of aan te passen. Ook kan je op dit moment geen zenderpakket wijzigen of televisie aanvragen.

Technici zijn op de hoogte en werken aan een oplossing.

Update 25-11-2024 15.30: Het is weer mogelijk om het wachtwoord van de CANAL+ App aan te maken en of aan te passen. Er kan echter nog geen zenderpakket gewijzigd worden of televisie aangevraagd worden.

Geplaatst op: vrijdag 22 november 2024 10.45
Laatst gewijzigd op: woensdag 27 november 2024 11.43

Telefonie

Begintijd: dinsdag 12 november 2024 21.35
Eindtijd: dinsdag 12 november 2024 22.42

In verband met een storing kan het zijn dat de telefonie niet werkt. Ook is voip.freedom.nl niet bereikbaar.

Technici zijn op de hoogte en werken aan een oplossing.

Geplaatst op: dinsdag 12 november 2024 21.51
Laatst gewijzigd op: dinsdag 12 november 2024 22.42

Internetverbindingen ODF netwerk omgeving Lith

Begintijd: maandag 4 november 2024 17.08
Eindtijd: maandag 4 november 2024 18.41

In verband met een storing op het glasvezel netwerk van E-Fiber/ODF in de omgeving Lith met belichting via Fiber Operator is het mogelijk dat de internetverbinding niet werkt.

Technici zijn op de hoogte en werken aan een oplossing.

Geplaatst op: maandag 4 november 2024 17.24
Laatst gewijzigd op: maandag 4 november 2024 19.12

Wachtwoord CANAL+ App aanmaken en aanpassen

Begintijd: vrijdag 1 november 2024 10.35
Eindtijd: vrijdag 1 november 2024 14.20

In verband met een storing is het niet mogelijk om het wachtwoord van de CANAL+ App aan te maken of aan te passen. Ook kan je op dit moment geen zenderpakket wijzigen of televisie aanvragen.

Technici zijn op de hoogte en werken aan een oplossing.

Update 1 november 2024 14.23: De verstoring is verholpen. Alle eerder ingediende verzoeken zijn opnieuw aangeboden en succesvol verwerkt. Indien je wachtwoord wou aanmaken voor de CANAL+ App maar deze werkt nog niet? Probeer het dan opnieuw.

Geplaatst op: donderdag 31 oktober 2024 17.05
Laatst gewijzigd op: vrijdag 1 november 2024 18.10

Postcodechecks

Begintijd: donderdag 24 oktober 2024 10.10
Eindtijd: donderdag 24 oktober 2024 10.25

In verband met een storing geeft de postcodecheck geen of onvolledige resultaten. Probeer het later of anders morgen nog een keertje.

Technici zijn op de hoogte en werken aan een oplossing.

Geplaatst op: donderdag 24 oktober 2024 10.15
Laatst gewijzigd op: donderdag 24 oktober 2024 10.26

Internetverbindingen RE-NET omgeving Hoogeveen

Begintijd: donderdag 10 oktober 2024 16.38
Eindtijd: donderdag 10 oktober 2024 19.30

In verband met een storing op het glasvezel netwerk RE-NET in het gebied Hoogeveen is het mogelijk dat de internetverbinding niet werkt.

Technici zijn op de hoogte en werken aan een oplossing.

Update 19.33: De storing is opgelost.

Geplaatst op: donderdag 10 oktober 2024 16.57
Laatst gewijzigd op: donderdag 10 oktober 2024 19.34

Internetverbindingen Glasdraad Drenthe

Begintijd: vrijdag 4 oktober 2024 10.55
Eindtijd: vrijdag 4 oktober 2024 16.31

In verband met een storing op het glasvezel netwerk van Glasdraad in het gebied Drenthe met de  is het mogelijk dat de internetverbinding niet werkt.

Technici zijn op de hoogte en werken aan een oplossing.

Update 5 oktober 11:34: De verstoring is opgelost.

Geplaatst op: vrijdag 4 oktober 2024 11.38
Laatst gewijzigd op: zaterdag 5 oktober 2024 11.34