Naar de inhoud Naar het menu

Storingen

Hieronder zie je de actuele en opgeloste storingen. Wil je deze liever bijhouden in je RSS-lezer? Gebruik dan de storingen RSS-feed.

Actuele storingen

6 mei 12.30: Mogelijk verstoring bij het televisie kijken via Canal Digitaal

Update 29 juli 15.30:

Canal Digitaal geeft aan het grootste deel van de storingen te hebben opgelost, namelijk:
 

  • Slechte beeldkwaliteit;
  • Haperen van beeld en of geluid;
  • De televisieontvanger en de App kunnen vastlopen;

Deze storingen waren merkbaar bij het OTT (Over the Top - Het unicast verkeer) gedeelte van de televisiedienst. Daar vallen de volgende diensten onder: opnames, begin gemist en on demand.


De storing die nog openstaat is de volgende:
 

  • Begin- en eindtijden van programma's kloppen niet altijd.

De technici van Canal Digitaal, Streamgroup en Freedom zijn op dit moment aan het onderzoeken waar dit vandaan komt. Het verbeteren van de televisiedienst heeft onze hoofdprioriteit en we hopen zo spoedig mogelijk te kunnen melden dat ook deze laatste storing is verholpen.

Dank voor je geduld!

Opgeloste meldingen

17 september 2021 17.10: Website

Begintijd: 17 september 14.36
Eindtijd:  17 september 16:44

In verband met een storing was de website niet bereikbaar. De storing is ondertussen verholpen.

15 september 2021 13.15: Domein verhuizen

Begintijd: 15 september 11.30
Eindtijd:  15 september 16.00

In verband met een storing is het momenteel niet mogelijk een domein naar ons toe te verhuizen.
Technici zijn op de hoogte en werken aan een oplossing.

11 september 2021 12.15: Aankondiging: Onderhoud aan het KPN/KPNNetwerkNL netwerk

Begintijd: 15 september 00.30
Eindtijd:  15 september 01.42

In de nacht van 14 op 15 september, vanaf 00.30, zal er onderhoud zijn aan de verbindingen op het KPN/KPNNetwerkNL netwerk. Het kan gebeuren dat de internetverbinding wordt verbroken. Ook kan het televisiesignaal worden onderbroken.

Het onderhoud zal tot 05.00 duren.

Update 15 september 01.42: Het onderhoud is succesvol afgerond, mocht de verbinding toch nog niet online zijn is het verstandig om het modem te herstarten.

6 september 2021 18.00: NPO1 GOS (220) & NPO 2 GOS (221)

Begintijd: 6 september 16.00
Eindtijd: 6 september 19.00

Door een verstoring bij Canal Digitaal hebben zenders NPO1 GOS (220) & NPO 2 GOS (221) zwart beeld. Mogelijk krijg je foutcode S004 in beeld. 

Canal Digitaal is hiervan op de hoogte en werkt hard aan een oplossing.

6 september 2021 10:08 DNS editor

Begintijd: 5 september 10.00
Eindtijd: 6 september 19.06

Vanwege een technische storing is de DNS editor in mijn.freedom.nl op dit moment niet beschikbaar, onze technici zijn op de hoogte en werken aan een oplossing.

3 september 2021 15.59: MIJN Freedom verminderd bereikbaar

Begintijd: 3 september 2021 15.55
Eindtijd:   3 september 2021 16.02

In verband met een storing is de MIJN Freedom omgeving verminderd bereikbaar.

Technici zijn op de hoogte en werken aan een oplossing.

Update 16:02: De verstoring is verholpen, de MIJN omgeving is weer bereikbaar.

3 september 2021 14:35 Storing met telefonie

Begintijd: 1 september 12.00
Eindtijd:  7 september 16.15

In verband met een storing kan het zijn dat audio in gesprekken eenzijdig wegvalt.

We zijn druk bezig om te onderzoeken waarom dit gebeurd en hoe we dit kunnen oplossen.

Zodra we een update hebben zullen we deze hier plaatsen.

Update: 7 september 14.25

We hebben genoeg voorbeelden binnen gekregen, waarvoor dank! Er gaat een aanpassing plaatsvinden die deze verstoring verhelpt.
De verwachte tijd van deze aanpassing is 17.00.

Update: 7 september 16.15

De verstoring is verholpen.

2 september 2021 14.00: Aanmaken e-mailaccount

Begintijd: 2 september 12.00
Eindtijd: 2 september 17.44

In verband met een storing is het op dit moment niet mogelijk een e-mailaccount succesvol aan te maken. Dit komt omdat het initiële wachtwoord niet afgeleverd kan worden door een SMS-bericht. Hierdoor is een wachtwoord reset ook niet mogelijk.

Technici zijn op de hoogte en werken aan een oplossing.

Update 17.45: De storing is verholpen.

24 augustus 2021 17.45: Aankondiging: Onderhoud website

Begintijd: 25 augustus 2021 21.00
Eindtijd: 25 augustus 2021 22.30

Vanwege onderhoud aan onze website is het op woensdag 25 augustus vanaf 21.00 niet mogelijk om een bestelling te plaatsen of een postcode check te doen. Ook zal het niet mogelijk zijn wijzigingen te maken in jouw Mijn Freedom omgeving.

De verwachtte duur van het onderhoud is ongeveer 2 uur.

Update 22.30: Het onderhoud is succesvol afgerond.

24 augustus 2021 16.15: Dubbele facturen verstuurd

Door een storing in het facturatiesysteem is het mogelijk dat je dezelfde factuur dubbel hebt ontvangen. Het bedrag zal niet dubbel worden afgeschreven.

23 augustus 2021 14.50: Postcodecheck

Begintijd: 23 augustus 2021 14.30
Eindtijd:  24 augustus 2021 00.00

In verband met een storing in onze postcodecheck kan het zijn dat je op dit moment hinder ondervindt tijdens het controleren van de beschikbaarheid.
We zijn op de hoogte van het probleem en werken aan een oplossing, eventuele updates vermelden we op deze pagina. Op het moment dat we het probleem hebben verholpen, melden we dat eveneens op deze pagina.

Update 24 augustus 09.50: De storing met de postcode check is verholpen.

3 augustus 2021 16.00: Verstoring zender National Geographic Wild (30) bij het televisie kijken via Canal Digitaal

Begintijd: 03 augustus 2021 15.30
Eindtijd:  11 augustus 2021

Tot vandaag maakte deze zender, National Geographic Wild (30), gebruik van de verkeerde EPG (Internationale versie) terwijl Canal Digitaal gebruik maakt van de Nederlandse uitzending. Dit is vandaag, door Canal Digitaal, recht gezet maar de buffers voor opnames en uitzending gemist moeten nu nog gevuld worden.

Door deze oplossing zijn ook alle bestaande opnames verwijderd. Eventueel geplande opnames zijn ook verdwenen aangezien deze naar de verkeerde EPG verwezen.

De opname mogelijkheden zullen morgen hersteld zijn. Uitzending gemist wordt weer actief als de volledige 7 dagen beschikbaar zijn.

3 augustus 2021 13.40: Aankondiging: Onderhoud website

Begintijd: 04 augustus 2021 20.00
Eindtijd: 04 augustus 2021 22.30

Vanwege onderhoud aan onze website is het in de avond en nacht van 4 op 5 augustus niet mogelijk om een bestelling te plaatsen of een postcode check te doen. Ook zal het niet mogelijk zijn wijzigingen te maken in jouw Mijn Freedom omgeving.

De verwachtte duur van het onderhoud is ongeveer 5 uur.

Update 22.30: Het onderhoud is succesvol afgerond.

2 augustus 2021 11.11: Domeinen registreren en of koppelen werkt niet in Chromium browsers

Begintijd: 30 juli 2021 16.00
Eindtijd: 31 augustus 2021 23:38

Op dit moment kunnen er geen nieuwe domeinen geregistreerd worden of bestaande domeinen gekoppeld worden via een browser die draait op een Chromium engine. Dit betekend dat dit niet werkt in browsers zoals: Google Chrome; Microsoft Edge; Opera en Brave.

In browsers zoals Firefox werkt het wel.

Technici zijn op de hoogte en werken aan een oplossing.

Update: Met een update van de MIJN Freedom omgeving is deze storing weggenomen.

30 juli 2021 13.40: IMAP server en Webmail verminderd bereikbaar

Begintijd: 30 juli 2021 13.30
Eindtijd: 30 juli 2021 14.02

In verband met een storing kan het zijn dat de IMAP server en de webmail verminderd bereikbaar zijn.

Technici zijn op de hoogte en werken aan een oplossing.

Update 14.02: De storing is verholpen

26 juli 2021 15:15 IMAP, SMTP server en Webmail verminderd bereikbaar

Begintijd: 26 juli 2021 14.58
Eindtijd: 26 juli 2021 15.46

In verband met een storing kan het zijn dat de IMAP/SMTP server en de webmail verminderd bereikbaar zijn.

Technici zijn op de hoogte en werken aan een oplossing.

Update 15.46:  De storing is verholpen.

21 juli 2021 13.33: Aanpassingen @freedom.nl adressen niet mogelijk in de MIJN Freedom omgeving

Begintijd: 21 juli 2021 00.50
Eindtijd: 21 juli 2021 17.14

In verband met het een storing is het op dit moment niet mogelijk om aanpassingen te doen aan @freedom.nl adressen in de MIJN Freedom omgevingen. Het aanmaken en verwijderen van e-mailadressen is op dit moment ook niet mogelijk. Aanpassingen op eigen domein en gekoppelde domeinen zijn nog wel mogelijk.

Technici zijn op de hoogte en werken aan een oplossing.

Update 17.14: De storing is verholpen.

5 juli 2021 15.00: Aanvragen F-Secure licentie

Begintijd: 01 juli 2021 09.30
Eindtijd: 05 juli 2021 16.50

In verband met een verstoring is het op dit moment niet mogelijk een licentiecode voor F-Secure aan te vragen.

Technici zijn op de hoogte en werken aan een oplossing.

Update 16.50:

De verstoring is verholpen, mocht het toch niet lukken om een licentiecode voor F-Secure aan te vragen mail dan naar helpdesk@freedomnet.nl

30 juni 2021 14.20: Aankondiging: Onderhoud website

Begintijd: 01 juli 2021 09.30
Eindtijd: 01 juli 2021 12.33

Vanwege onderhoud aan onze website is het morgenochtend niet mogelijk om een bestelling te plaatsen of een postcode check te doen. Ook zal het niet mogelijk zijn wijzigingen te maken in jouw Mijn Freedom omgeving.

De verwachtte duur van het onderhoud is ongeveer 1 uur.

Update 10.18: Het meeste onderhoud is afgerond. Aanpassingen in jouw Mijn Freedom omgeving aan F-Secure en de TV App worden niet helemaal correct doorgevoerd. Hier wordt nog hard aan gewerkt.

Update 12.33: Het onderhoud is afgerond.

23 juni 2021 13.25: Mogelijk incomplete factuur

Begintijd: 23 juni 2021 11.00
Eindtijd: 24 juni 2021 14.15

Door een storing in het facturatiesysteem zijn er een aantal incomplete facturen verzonden.

Technici zijn op de hoogte en werken aan een oplossing.

18 juni 2021 14.17: Gedeeltelijke verstoring internetdiensten

Begintijd: 18 juni 2021 14.12
Eindtijd:  18 juni 2021: 16.58

In verband met een storing is het op dit moment mogelijk dat de internetverbinding niet werkt. Onderliggende diensten zoals TV en VoIP kunnen ook verstoord zijn.

De storing betreft het internet op een aantal lokale glasvezelnetwerken, waaronder onder andere: Reggefiber, E-Fiber, RE-NET en Glasvezel de Wolden.

Technici zijn op de hoogte en werken aan een oplossing. Zodra er meer bekend is worden er op deze plek updates geplaatst.

Update 14.32: De verbindingen werken weer. Mocht het internet toch nog niet werken, haal dan het modem van de stroom af en sluit deze na 30 seconden weer aan.

Update 15.07: Het eerder gemelde probleem is teruggekeerd, de bovenstaande verbindingen kunnen opnieuw verstoord zijn.

Update 15.29: We zien weer verbindingen terugkomen. We melden de storing nog niet af tenzij we een officiële afmelding krijgen van onze netwerkbeheerder.

Update 16.58: Er is hardware vervangen. Alle verbindingen werken weer. Mocht het internet toch nog niet werken, haal dan het modem van de stroom af en sluit deze na 30 seconden weer aan.

11 juni 2021 5.25: IMAP-server verminderd bereikbaar

Begintijd: 11 juni 04.30
Eindtijd: 11 juni 6.03

In verband met een storing is de IMAP-server verminderd bereikbaar. De webmail is wel bereikbaar.

Technici zijn op de hoogte en werken aan een oplossing.

Update 5.45: De IMAP-server is weer bereikbaar. De SMTP-server en de Mijn Freedom omgeving zijn verminderd bereikbaar. 

Update 6.03: De verstoring is verholpen.

10 juni 2021 16.25: Problemen met pauzeren op verschillende zenders bij Canal Digitaal

Begintijd:  9 juni 12.00
Eindtijd: 11 juni 12.30

Door een update kunnen er op dit moment problemen zijn met het pauzeren op verschillende zenders bij het televisie kijken.
Er is op dit moment geen oplossing beschikbaar. De update is op dit moment al teruggedraaid. Om ervoor te zorgen dat iedereen hier gebruik van zal maken zullen de televisie ontvangers morgenochtend vanaf 05.15 herstarten.


De televisie ontvanger kan nu al worden herstart om gebruik te maken van de vorige versie.

Update 11 juni 13.25: De update is succesvol teruggedraaid.

9 juni 2021 10.13: Gedeeltelijke verstoring internetdiensten

Begintijd: 9 juni 2021 10.05
Eindtijd:   9 juni 2021 10.28

In verband met een verstoring is het op dit moment mogelijk dat de internetverbinding niet werkt. Onderliggende diensten zoals TV en VoIP kunnen ook verstoord zijn.

Technici zijn op de hoogte en werken aan een oplossing. Zodra er meer bekend is worden er op deze plek updates geplaatst.

Update 10.22: De storing betreft het internet op een aantal lokale glasvezelnetwerken, waaronder onder andere: E-Fiber, RE-NET en Glasvezel de Wolde.

Update 10.28: De storing is verholpen internetverbindingen horen weer te werken. Mocht de verbinding nog niet werken graag het modem van de stroom afhalen en na 30 seconden weer op de stroom zetten.

8 juni 2021 11.00: MIJN Freedom en Mail verminderd bereikbaar

Begintijd: 8 juni 2021 10.39
Eindtijd:   8 juni 2021 11.56

In verband met een storing zijn de MIJN Freedom omgeving de webmail en de IMAP/SMTP servers verminderd bereikbaar.

Technici zijn op de hoogte en werken aan een oplossing.

Update 11.14: De storing is verholpen. De MIJN Freedom omgeving, webmail en IMAP/SMTP servers zijn weer volledig bereikbaar.
Update 11.43: De IMAP server is wederom verminderd bereikbaar. Er wordt naar een oplossing gezocht.
Update 11.56: De IMAP server is nu wel weer volledig bereikbaar, een ophoping van de hoeveelheid verkeer lijkt de oorzaak van de verminderde bereikbaarheid na het oplossing van de storing.

7 juni 2021 11.00: Aankondiging: Firmware update van de televisie ontvanger van Canal Digitaal

In de nacht van 7 op 8 juni, vanaf 05.00, zullen alle Amino televisie ontvangers een herstart krijgen. Om er zo zeker van te zijn dat ze de laatste update hebben gekregen.

4 juni 2021 7.50: MIJN Freedom en Mail verminderd bereikbaar

Begintijd: 4 juni 2021 05.00
Eindtijd: 4 juni 2021 11.30

In verband met een storing zijn de MIJN Freedom omgeving en de webmail verminderd bereikbaar.

Technici zijn op de hoogte en werken aan een oplossing.

Update 09.26: Ook de IMAP en SMTP servers zijn verminderd bereikbaar
Update 10.09: De Webmail en MIJN Freedom omgeving werken weer, er wordt nog gekeken naar het verbinden van clients met de IMAP en SMTP servers.
Update 11.30: De IMAP en SMTP servers zijn ook weer volledig bereikbaar.

31 mei 2021 12.45: Gedeeltelijke verstoring bij het terugkijken bij het televisie kijken via Canal Digitaal

Begintijd: 29 mei 2021 11.00
Eindtijd: 31 mei 2021: 13.20

Op dit moment vindt er een gedeeltelijke verstoring plaats bij het terugkijken op de zenders BBC ; RTL en SBS. De verstoring is er op zowel de televisieontvanger als kijken via de App of webtv.

Technici zijn op de hoogte en werken aan een oplossing.

Update 13.20: De verstoring is verholpen.

27 mei 2021 16.00: Spoedonderhoud rDNS

In verband met spoedonderhoud aan de rDNS op 27 mei 2021 vanaf 16.00 zal het niet mogelijk zijn om deze aan te passen.

De mogelijkheid voor het aanpassen zal zo snel mogelijk weer aangezet worden.

Update 18.20:  Het spoedonderhoud is gedaan. Aanpassingen van de rDNS zijn weer mogelijk.

25 mei 2021 14.00: Storing rDNS

In verband met een storing is het op dit moment niet mogelijk om gebruik te maken van rDNS.

Technici zijn op de hoogte en werken hard aan een oplossing.

Update 17.00: De verstoring is verholpen.

25 mei 2021 10.25: Gedeeltelijke verstoring e-mail en MIJN Freedom

In verband met een storing kan het zijn dat de IMAP, SMTP server, de webmail en de MIJN Freedom omgeving verminderd bereikbaar zijn.

Technici zijn op de hoogte en werken aan een oplossing.

Update 10.35: De verstoring is verholpen.

19 mei 2021 15.30: Gedeeltelijke verstoring e-mail

In verband met een storing kan het zijn dat de IMAP, SMTP server en de webmail verminderd bereikbaar zijn.

Technici zijn op de hoogte en werken aan een oplossing.

Update 16.02: De verstoring is verholpen.

19 mei 2021 09.30: Gedeeltelijke verstoring internetdiensten

In verband met een verstoring is het op dit moment mogelijk dat de internetverbinding niet werkt. Onderliggende diensten zoals TV en VoIP kunnen ook verstoord zijn.

Technici zijn op de hoogte en werken aan een oplossing. Zodra er meer bekend is worden er op deze plek updates geplaatst.

Update 09.55: We zien dat verbindingen zich langzamerhand aan het herstellen zijn.

Update 10.10: De storing is opgelost. Uiteraard blijven we het netwerk in de gaten houden.

Update 12.10: De recente storingen hebben te maken met het feit dat we via een 3e partij gekoppeld zijn aan het KPN netwerk. We zijn nu een directe eigen verbinding met het KPN netwerk aan het implementeren wat er voor zorgt dat de stabiliteit verbetert.

17 mei 13.17: Postcodecheck

Op dit moment is het niet mogelijk om een postcode check te doen op de website.

Je krijgt nu een melding op onze hoofdpagina te zien i.p.v. deze check.

Technici zijn op de hoogte en werken aan een oplossing.

Update 14.20: De verstoring is verholpen.

5 mei 2021 14:15 Postcode check

In verband met een verstoring aan onze postcodecheck kan het zijn dat je op dit moment hinder ondervindt tijdens het controleren van de beschikbaarheid.

We zijn op de hoogte van het probleem en werken aan een oplossing, eventuele updates zullen op deze pagina vermeld worden net als de afmelding van deze verstoring.

Update 14.30: Door een grote hoeveelheid aan postcode checks lukken postcode checks nu niet. Er wordt gekeken naar mogelijkheden om de hoeveelheid aan toegestane checks te verhogen. Probeer het later nog eens!

Update 6 mei 12.00: De limieten zijn verhoogd waardoor onze postcode zich weer normaal zou moeten gedragen.

29 april 2021 23.30: Gedeeltelijke verstoring internetdiensten

In verband met een verstoring is het op dit moment mogelijk dat de internetverbinding niet werkt. Onderligende diensten zoals TV en VoIP kunnen ook verstoord zijn.

Technici zijn op de hoogte en werken aan een oplossing. Zodra er meer bekend is worden er op deze plek updates geplaatst.

Update 30 april 00.25: Een cruciaal onderdeel van de hardware bij onze netwerkpartner Cambrium lijkt defect. Er zijn technici onderweg naar de datacenters voor controle en reparatie

Update 30 april 01.55: Het probleem is gevonden en er komen weer verbindingen online. We blijven de situatie in de gaten houden.

Update 30 april 03.03: De verbindingen zijn weer online. Werkt het bij jou nog niet? Herstart dan het modem. Mocht dat ook nog niet werken stuur een mailtje naar helpdesk@freedomnet.nl

Update 30 april 03.23: Er zijn toch weer een aantal verbindingen weggevallen. Deze komen wel weer terug. We houden de situatie in de gaten.

Update 30 april 09.43: Er lijkt weer instabiliteit in de verbindingen te zijn, we zijn aan het onderzoeken.

Update 30 april 10.15: De instabiliteit eerder vanochtend is gekomen door laswerkzaamheden en er was onverwachte uitval. Mocht de internetverbinding nog niet werken graag het modem minimaal 30 seconden stroomloos maken. Lost dat het probleem nog niet op, graag een mailtje sturen naar helpdesk@freedomnet.nl. Dit het liefst inclusief postcode, huisnummer en @freedom.nl mailadres.

Update 30 april 11.52: De storing is opgelost. Uiteraard blijven we het netwerk in de gaten houden.

29 april 13.53: Verstoring doorverwijzing domein

Door een verstoring kan het voorkomen dat de doorverwijzing op jouw eigen domein bij ons niet werkt.

Technici zijn op de hoogte en werken aan een oplossing.

27 april 10.30: Verstoring bij verzenden van facturen

Door een verstoring in ons facturatie systeem zijn de facturen van deze maand meerdere keren verstuurd.

Er zal maar een keer afgeschreven worden.

Excuses voor het ongemak.

26 april 11.54: Community niet bereikbaar

In verband met een storing is community.freedom.nl op dit moment niet bereikbaar.

Technici zijn op de hoogte en werken aan een oplossing.

Update 13.10: De verstoring is verholpen.

25 april 2021 18:00 IMAP server en Webmail verminderd bereikbaar

In verband met een storing kan het zijn dat de IMAP server en de webmail verminderd bereikbaar zijn.

Technici zijn op de hoogte en werken aan een oplossing.

Update 18:55: De verstoring is verholpen, impact is voor alle klanten binnen een halfuur weg.

19 April 2021 16.30: MIJN Freedom en Webmail verminderd bereikbaar

In verband met een storing zijn de MIJN Freedom omgeving en de webmail verminderd bereikbaar.

Technici zijn op de hoogte en werken aan een oplossing.

Update 17.28: De MIJN Freedom omgeving en de webmail zijn weer bereikbaar. Wel kan de MIJN Freedom omgeving nog een foutmelding geven bij het inloggen en aanpassingen aan het abonnement. Hier wordt nog aan gewerkt.

Update 18.55: De verstoring is verholpen.

16 april 2021 15.17: Mogelijke verstoring Webmail en de Mijn omgeving

Op dit moment is er een mogelijke verstoring op de Webmail en op de Mijn omgeving.

Technici zijn op de hoogte en werken aan een oplossing.

Update 15.31:

De verstoring is verholpen

12 april 2021 10.37: Mogelijke verstoring TV App Canal Digitaal

Op dit moment is er een mogelijke verstoring bij het tv kijken via de Canal Digitaal App, op zowel mobiele devices als Smart TVs . Mogelijk krijg je de fout C004 in beeld op de Smart TV. Op IoS krijg je de fout P912 in beeld.

Canal Digitaal is op de hoogte en werkt aan een oplossing.

Update 17.25: Canal Digitaal heeft de oorzaak gevonden en de verstoring verholpen.

22 maart 2021 20.32: Verstoring in het netwerk door DDoS aanval

In verband met een DDoS aanval is het mogelijk dat de internetverbinding niet of langzaam werkt. Dit heeft ook effect op diensten die over het internet lopen zoals televisie.

Technici zijn op de hoogte en werken hard aan een oplossing.

Update 21.18: De DDoS aanval is afgeslagen.

22 maart 14:56 Freedom.nl verminder bereikbaar

Freedom.nl is verminderd bereikbaar. Hierdoor kan het zijn dat je niet in de webmail komt of in de mijn omgeving. Onze beheerders zijn op de hoogte en werken aan een oplossing.

Update 22-03-2021 18.11: Het probleem is gevonden en opgelost

10 maart 2021 17.42: Spoedonderhoud Website

Vanwege spoedonderhoud is het momenteel niet mogelijk een bestelling te plaatsen. Ook kunnen er bepaalde zaken in de MIJN omgeving, zoals F-secure en rDNS niet werken.

Excuses voor het ongemak.

Update 10-03-2020 23:56

Het onderhoud is afgerond, de website is weer bereikbaar en je kunt weer bestellingen plaatsen.

4 maart 2021 17.00: Mogelijke verstoring telefonie

In verband met een verstoring kan het voorkomen dat er tijdens een gesprek de lijn dood valt. Dit is bij zowel inkomende als uitgaande gesprekken mogelijk.

Technici zijn op de hoogte en werken aan een oplossing.

Update 08-03 12.45: De verstoring is verholpen.

25 februari 2021 20.00 Verstoring internet in Apeldoorn

Door een geraakte glasvezel kan het zijn dat de internetverbinding in postcode gebied 7323 niet werkt.

De netwerkbeheerder is op de hoogte en werkt aan een oplossing.

Update 26-02 13.45: De glasvezel is hersteld. De verbindingen horen weer te werken. Mogelijk moet de modem een herstart krijgen mocht de verbinding nog niet werken.

25 februari 2021 09.17: MIJN omgeving en postcode check tijdelijk niet beschikbaar

Onderdelen van de MIJN Freedom omgeving en de postcode check zijn door een verstoring tijdelijk niet beschikbaar.
Technici zijn op de hoogte en werken aan een oplossing.

Update 10:10: De verstoring is verholpen

3 februari 2021 23.45 Verstoring telefonie

In verband met een verstoring is het op dit moment niet mogelijk om gebeld te worden. Uitgaande gesprekken zijn wel mogelijk.

Technici zijn op de hoogte en werken aan een oplossing.

Update 04-02 01.04: De verstoring is verholpen. Het is weer mogelijk om gebeld te worden.

3 februari 2021 10.40: Mogelijke verstoring TV App Canal Digitaal bij Samsung en LG televisies

Op dit moment is er een mogelijke verstoring bij het tv kijken via de Canal Digitaal App op Samsung en LG televisies. Mogelijk krijg je de fout C004 in beeld.

Canal Digitaal is op de hoogte en werkt aan een oplossing.

Update 14.06:  Canal Digitaal heeft de oorzaak gevonden en de verstoring verholpen.

2 februari 2021 18.45: Spoedonderhoud MIJN Freedom en e-mail.

In verband met spoedonderhoud kan het zijn dat de MIJN Freedom omgeving vanavond van 23.00 tot 00.00 onbereikbaar is. Ook is het mogelijk dat e-mails vertraagd aankomen of niet verzonden kunnen worden.

Binnenkomende mailtjes zullen met vertraging worden afgeleverd. Bij het verzenden van berichten kan het zijn dat er een foutmelding wordt weergeven, probeer het verzenden dan later nog eens.

Update 23.56: De werkzaamheden zijn afgerond, de MIJN Freedom omgeving is weer beschikbaar en e-mail werkt weer. Wel kunnen bepaalde mailtjes die verzonden zijn tijdens het onderhoud met een beetje vertraging ontvangen worden. Dit lost zich vanzelf op in de komende uren.

31 januari 09.36 Verstoring opslag van 1 van de mailservers

Een van de mailservers heeft een verstoring met de opslag, het is daarmee niet mogelijk om mailtjes te verplaatsen van mappen of concepten op te slaan.

Technici zijn op de hoogte en werken aan een oplossing.

Update 31-01 10.25: De verstoring is verholpen.

27 januari 13.40: Mogelijke verstoring bij het kijken van televisie

Op dit moment is er een mogelijke verstoring in het televisiesignaal van Canal Digitaal. Dit geldt voor zowel live televisie kijken als het gebruik van de Canal Digitaal app. De beeldkwaliteit is hierdoor verminderd.

Canal Digitaal is op de hoogte en werk aan een oplossing.

Update 28-01 09.50: Canal digitaal heeft het probleem kunnen vinden en heeft dit opgelost.

26 januari 17.55: Problemen met verschillende zenders bij Canal Digitaal

In verband met een storing zijn de zenders TV Oranje (311); SchlagerTV( 313); (18+) Penthouse Gold (600) niet te bekijken.

Canal Digitaal is op de hoogte en werkt aan een oplossing.

Update 18.10: Problemen zijn weggenomen

22 januari 08.30: gedeeltelijke verstoring e-mail

Update 09.40 Voor sommige van onze gebruikers was er verstoring op de e-mail. Onze technici hebben het probleem gevonden en de verstoring opgelost.

19 januari 20.00: Mogelijke verstoring e-mail

Voor sommige van onze gebruikers is er momenteel een verstoring op de e-mail.

Onze technici zijn hiervan op de hoogte en er wordt gewerkt aan een oplossing.

Update 21.55: Het probleem is gevonden en opgelost.

Aankomend weekend 16 en 17 januari onderhoud aan onze orderstraat.

Vanwege onderhoud aan onze systemen is het in het weekend van 16 en 17 januari op bepaalde momenten niet mogelijk om een bestelling te plaatsen.

Ook kunnen er bepaalde zaken in de Mijn omgeving, zoals het activeren van F-secure en rDNS niet werken.

Probeer het op later moment nogmaals. Excuses voor het ongemak.

Update 17-01 18.26: De werkzaamheden zijn afgerond.

Spoedonderhoud website in de nacht van 12 op 13 januari om 01.00

Vanwege spoedonderhoud is het niet mogelijk om in de nacht van 12 op 13 januari tussen 01.00 en 02.00 een bestelling te plaatsen.

Ook kunnen er bepaalde zaken in de MIJN omgeving, zoals F-secure en rDNS niet werken. Excuses voor het ongemak.

Update 13-01 01:57: Onderhoud loopt iets uit, vanaf de ochtend zal het inleggen van orders weer snel doorlopen.

Update 13-01 02.43: Bestellingen kunnen weer gedaan worden en de MIJN omgeving is ook weer geheel beschikbaar.

Onderbreking internetverbindingen in de nacht van 6 op 7 januari om 00.30

In verband met het uitbreiden van de capaciteit van het netwerk zullen in de nacht van woensdag 6 januari op donderdag 7 januari om 00.30 alle verbindingen via het WBA netwerk kortstondig onderbroken worden.

Al met al zullen de werkzaamheden ongeveer 30 minuten duren. De daadwerkelijke onderbreking zou korter moeten zijn.

Update 06-01 20.57:  In verband met onvoorziene omstandigheden kan het voor vanavond aangekondigde onderhoud niet door gaan. Het onderhoud zal op een later tijdstip opnieuw worden ingepland.

Update 07-01 16.12: De werkzaamheden zijn voor vanavond ingepland. In de nacht van 7 op 8 januari om 00.30.

30 december 14.50: Problemen met de zender Stingray DJazz (314)

In verband met een storing is zender Stingray DJazz (314) op dit moment niet te bekijken.

Canal Digitaal is op de hoogte en werkt aan een oplossing.

Storing 23 december: Verstoring in het netwerk 15:38

In verband met een verstoring in het netwerk is het mogelijk dat er op dit moment geen internetverbinding mogelijk is. Technici zijn op de hoogte en werken aan een oplossing.

Update 17:01:  Het netwerk is al weer netjes werkend, maar het onderzoek naar de grondoorzaak is nog bezig. Tot dat dit gevonden is kan het zijn dat er nog problemen voorkomen dus laten we de melding nog even op de website staan.

Update 18:14: Het probleem is gevonden en opgelost.

Update storing 14 december: Pauzeren van Live TV

Pauzeren van live TV gaat vaak niet  goed. Het kan zijn dat je terugspringt naar het begin van de buffer in plaatst van het punt waar je gepauzeerd hebt.

Canal Digitaal is hiervan op de hoogte en werkt hard aan een oplossing.

Update 28 december 13:40

Canal Digitaal is nog bezig met het werken aan een oplossing voor dit probleem.

Update 8 Januari 12:21

Canal Digitaal heeft een mogelijke oplossing gevonden voor het probleem met pauzeren van live TV. Op woensdag 13 januari wordt er een update uitgerold tussen 13:00-15:00. Een herstart is hierna nodig om de update op te halen. Op donderdag 14 januari worden alle ontvangers automagisch herstart om er zeker van te zijn dat ze de update hebben gekregen. Dit zal gebeuren tussen 04:00-04:30.

Update 14 januari 14:22

Door de update is het probleem opgelost.

16 december: Mogelijk lagere internetsnelheid in de avond

Freedom groeit en loopt daardoor eerder dan verwacht tegen de grenzen van de huidige bandbreedte op. Dit kan resulteren in een wat lagere internetsnelheid in de avond.

Wij hebben extra capaciteit klaar staan, maar zijn voor het opschakelen afhankelijk van derde partijen. Het heeft onze hoogste prioriteit om dit op te lossen.

We verwachten binnen enkele dagen een oplossing.

Update 30-12 13.30: De extra capaciteit is aangesloten, op dit moment wordt er nog wel gewerkt aan de verdeling. Hierdoor kan het voorkomen dat in de avonduren de verbinding even wordt verbroken.

Update 11-01 10.35: Het onderhoud van afgelopen week donderdag is succesvol afgerond, na verschillende dagen monitoren zijn de problemen verholpen.

16 december: Pauzeren Live televisie

Door een verstoring bij Canal Digitaal kan het gebeuren dat bij het pauzeren van Live TV en het daarna resumeren van de uitzending, dat deze niet verder gaat op het verwachte tijdstip.

Dit is in onderzoek bij Canal Digitaal.

Update 17-12 15.45: Canal Digitaal heeft gevonden dat dit probleem hetzelfde achterliggende probleem is zoals ook al eerder vermeld in de storing van 14 december.
Deze melding wordt daarmee gesloten en verdere updates zullen worden geplaatst in de andere melding van 14 december.

15 december: France 24 geeft wel beeld maar geen geluid

Door een verstoring bij Canal Digitaal heeft zender 203 France 24 English wel beeld maar geen geluid. Op de app werkt de zender op dit moment helemaal niet.

Canal Digitaal is hiervan op de hoogte en werkt hard aan een oplossing.

14 december: Amino TV-ontvanger kan vastlopen, herstarten en geeft verstoring bij het TV kijken.

Op dit moment ervaart Canal Digitaal een storing met alle televisie-ontvangers van het merk Amino. De oorzaak is mogelijk een update die vorige week is uitgevoerd.

De Amino (tv-ontvanger) kan soms vastlopen of niet reageren op de afstandsbediening. Ook gaat de Amino verder met het afspelen van een ander programma nadat LiveTV is gepauzeerd. Heb je hier ook last van, haal dan de tv ontvanger +- 30 seconden van de stroom af.

Canal Digitaal is hiervan op de hoogte en werkt aan een oplossing.

Update 15 decenber 14:00

Er zijn op dit moment 3 verschillende verstoringen:

1. De televisie ontvanger reageert niet op de afstandsbediening.

Hier lijkt een herstart van de ontvanger het probleem voor op te lossen. Dit wordt wel verder onderzocht door Canal Digitaal.

2. De televisie ontvanger kan spontaan opnieuw opstarten.

Hier is nog geen oplossing of workaround voor gevonden. Dit wordt nog onderzocht door Canal Digitaal

3. Pauzeren van live TV gaat niet altijd goed, vaak wordt er vervolgens doorgespeeld op een andere zender.

Hier is nog geen oplossing of workaround voor gevonden. Dit wordt nog onderzocht door Canal Digitaal

Update 16-12 23:05: Canal Digitaal heeft voor de spontaan opnieuw opstartende en vastlopende (niet reageren op de afstandsbediening) ontvangers mogelijke oplossingen gevonden. Deze worden getest en vervolgens uitgerold. Hierbij kan nog een herstart van de ontvanger nodig zijn. De ontvanger zal dit uit zichzelf doen.
Voor de problemen bij het pauzeren van Live TV wordt nog gezocht naar een oplossing.

Update 17-12 15.55: Voor problemen 1 en 2 zijn inmiddels oplossingen uitgerold. De TV ontvanger kan herstart worden om deze op te halen. Als de herstart niet handmatig wordt gedaan zal deze vannacht automagisch gaan.

Update 18-12 13:00: Voor problemen 1 en 2 heeft Canal Digitaal de storing afgemeld. De ontvangers zijn op afstand gereboot. Je kunt dit controleren door de volgende stappen te doorlopen. Ga naar Menu --> Meer --> Systeeminfo --> Systeeminformatie. Bij het veld "datum" zou je 20201216 moeten zien staan. Is dit niet het geval, haal dan de ontvanger +- 30 secondes van de stroom af. Merk je nog steeds dezelfde problemen, zet dan de ontvanger terug naar de fabrieksinstellingen.

Update 21-12 11:11: De oplossing voor problemen 1 en 2 hebben het gewenste resultaat. Storing 3 bestaat echter nog steeds.

Om het overzicht te behouden sluiten we deze storingsmelding en starten we een aparte voor storing 3.

13 december: Postcodecheck

In verband met een verstoring aan onze postcodecheck kan het zijn dat je op dit moment hinder ondervindt tijdens het controleren van de beschikbaarheid.

We zijn op de hoogte van het probleem en werken aan een oplossing.

Onze excuses voor het ongemak.

08 december - Hogere latency en mogelijk packetloss

In verband met drukte op het netwerk kan er op de piektijden wat hogere latency en mogelijk packetloss worden gemerkt.

We zijn op de hoogte en werken aan een oplossing. Excuses voor het eventuele ongemak.

3 december 2020: Wegens DDOS aanval zijn onze DNS servers slecht bereikbaar, dit heeft ook invloed op de postcodecheck

Wegens een DDOS aanval zijn onze DNS servers momenteel slecht bereikbaar, ook kan het langer duren voor een datasessie opgebouwd wordt. Deze verstoring heeft mogelijk ook een invloed op de postcodecheck op www.freedom.nl. Probeer het a.u.b later nog een keer als je daar een foutmelding krijgt. Onze beheerders zijn op de hoogte en werken aan een oplossing.

3 december 2020: Spoedonderhoud Website

Vanwege spoedonderhoud is het niet mogelijk om vandaag 3 december tussen 14.30 en 15.00 een bestelling te plaatsen.

Ook kunnen er problemen zijn in de MIJN omgeving. Excuses voor het ongemak.

Update 15.00: Het onderhoud duurt langer dan verwacht. Verwacht is dat we om 16.00 klaar zijn.

02 december 2020: Verstoring bij verzenden van e-mail

Onze SMTP servers hebben wat problemen, in en uitkomend mailverkeer heeft wat vertraging.

We zijn hiervan op de hoogte en zijn er mee bezig om dit op te lossen.

Update: Het probleem is gevonden, de oplossing wordt nu op de servers gezet

Update 2:  Het probleem is verholpen, wel zal het nog even duren voordat alle vertraagde mail afgeleverd is.

Update 3: De oplossing heeft helaas niet alle problemen weggenomen, er wordt verder gezocht naar een oplossing.

Update 4: De problemen zijn nu weggenomen.

30 november & 1 december 2020: Wegens DDOS aanval zijn onze DNS servers slecht bereikbaar, dit heeft ook invloed op de postcode check

Wegens een DDOS aanval zijn onze DNS servers momenteel slecht bereikbaar, ook kan het langer duren voor een datasessie opgebouwd wordt.

Deze verstoring heeft ook invloed op de postcode checker op www.freedom.nl. Probeer het aub later nog een keer als je daar een foutmelding krijgt.

Onze beheerders zijn op de hoogte en werken aan een oplossing.

DoT en DoH werken niet, de namen zijn op dit moment niet bereikbaar.

Update: Tijdelijk kunnen de volgende DNS servers gebruikt worden: 87.251.42.45, 2001:7b8:650:1::44, 2001:7b8:650:1::45

Het aanpassen van de DNS servers in de FRITZ!Box kan op deze manier gedaan worden.

Update 1 december: Het is niet verstandig het modem te herstarten, mogelijk dat de verbinding zich op dit moment niet hersteld.

30 november 2020: Postcode check geeft foutmelding op de website.

Op dit moment is het niet mogelijk om een postcode check te doen op de website.

Je krijgt nu een melding op onze hoofdpagina te zien i.p.v. deze check.

We zijn er van op de hoogte en zijn het aan het fixen.

29 november: Mail filters

Vanaf ongeveer 15.00 uur hebben de mailfilters niet gewerkt. Ontvangen mailtjes zijn afgeleverd in de inbox.
Beheerders hebben het probleem gevonden en opgelost.

27 november 2020: Door defecte hardware is freedom.nl enige tijd onbereikbaar geweest.

Door defecte hardware is freedom.nl enige tijd onbereikbaar geweest. De oorzaak is inmiddels gevonden. Er kunnen nog korte onderbrekingen plaats vinden terwijl we bezig zijn de oorzaak weg te nemen.

12 November 2020: Aanmaken van mailboxen in de MIJN omgeving

Vanwege een technische storing is het op dit moment niet mogelijk om mailboxen op eigen domein in de MIJN omgeving aan te maken.

Technici zijn op de hoogte en werken aan een oplossing.

12 november 2020: DNS editor

Vanwege een technische storing is de DNS editor in mijn.freedom.nl op dit moment niet beschikbaar, onze technici zijn op de hoogte en werken aan een oplossing.

30 oktober 2020: Postocde check

Onze postcode check, voor glasvezel adressen, heeft het tijdelijk begeven. Team Freedom zoekt het uit en zorgt dat je zo snel mogelijk weer kan checken welke verbinding voor jou beschikbaar is. Even geduld alstublieft.

24 oktober 2020: Netwerk storing (IPv6)

Gedeeltelijke verstoring internet (IPv6), bij het opbouwen van een nieuwe internet verbinding wordt er geen nieuw IPv6 adres uitgedeeld. Internet blijft wel werken op IPv4. Onze technici zijn op de hoogte en werken aan een oplossing.

20 oktober 2020: Netwerk storing

Er is op dit moment een verstoring in het Freedom netwerk, we zijn hard bezig met een oplossing. We houden u op de hoogte.

Update: De verstoring is gevonden, klanten zijn omstreeks 12:56 weer online gekomen.

Internet Storing in Deventer

Er is op dit moment een storing met de internetverbindingen in Deventer. Andere diensten, die over de internetverbinding lopen zoals telefonie en televisie, zullen ook niet werken.

We zijn op de hoogte en werken aan een oplossing.

Update: Storing zou verholpen moeten zijn, mocht de internetverbinding nog niet doen dan graag het modem van de stroom afhalen en na 1 minuut opnieuw op de stroom zetten.

MIJNfreedom tijdelijk niet bereikbaar, mogelijk ook problemen met e-mail

MIJNfreedom is tijdelijk niet bereikbaar. Ook kan het zijn dat inlogpogingen bij het ontvangen en verzenden van e-mails zorgt voor een foutmelding.

Team Freedom zoekt het uit en zorgt ervoor dat beide diensten weer zo snel mogelijk te gebruiken zijn.

6 oktober 2020: Televisieontvanger geeft melding "Unable to get firmware".

UPDATE 2: Het probleem is opgelost. Mogelijk moet je toch (na nader onderzoek) je tv-ontvanger even opnieuw opstarten. Maar daarna zou hij het moeten gaan doen.


UPDATE: We hebben naar verwachting het lek gevonden en in de loop van de middag zouden de televisieontvangers die de melding geven het moeten gaan doen. Je hoeft hier zelf niets voor te doen.


Oud bericht:

Het kan zijn dat je op de televisieontvanger (Amino) de volgende melding krijgt: "Unable to get firmware".

Deze melding is bij ons bekend en we zijn er mee aan de slag. Heb je een oplossing gevonden of wil je hier over meepraten. Ga dan naar onze community en praat mee.

Op dit moment hebben we hier nog geen oplossing of workaround voor.

28 september 2020: Internet storing over het netwerk van Cambrium

Op dit moment zijn er problemen met internetverbindingen over het Cambrium netwerk. Technici zijn hiervan op de hoogte en werken aan een oplossing.

Excuses voor het ongemak

25 september 2020: Gepland onderhoud

In de nacht van 25 op 26 september tussen 23:00 en 6:00 is de orderstraat gesloten, er is gepland onderhoud aangekondigd door KPN Wholesale.

Bestellen van een internetverbinding van Freedom Internet is dus tijdelijk niet mogelijk.

25 september 2020: Storing MIJNFreedom omgeving

Op dit moment is het niet mogelijk om in te loggen op de MIJNFreedom omgeving. Je krijgt een foutmelding wanneer je wilt inloggen.

We zijn er van op de hoogte en er mee aan het werk om het op te lossen.

24 september 2020: Storing met het importeren van E-mails

Gebruikers die via mijn.freedom proberen een mailbox van een andere provider te importeren naar hun freedom.nl mailbox of eigen domein mailbox ondervinden op dit moment problemen.

We zien hier van op de hoogte en zijn druk bezig met het oplossen van dit probleem.

24 september 2020: Canal Digitaal account aanmaken/wijzigen in mijn.freedom

Gebruikers die in mijn.freedom proberen voor Canal Ditigal TV een account voor de app aan te maken of aan te passen kunnen momenteel problemen ondervinden.

We zijn er van op de hoogte en zijn er druk mee bezig om het op te lossen.

11 september 2020: Verstoring Mijn Freedom omgeving en bestel omgeving

Er kunnen problemen zijn bij het inloggen op de mijn.freedom.nl omgeving. Het inloggen kan mislukken of erg lang duren.
Het bestellen van een Freedom verbinding is op dit moment ook niet mogelijk. Wil je een verbinding bij Freedom? Probeer het dan later nog eens als deze storing is opgelost.
We zijn er mee bezig!

11 september 2020: Verzenden van e-mail

Er is een verstoring bij het verzenden en ontvangen van e-mail via webmail en de Freedom servers.

Bij het verzenden en ontvangen van mail kan er vertraging optreden. Ook kan het zijn dat mail niet wordt verzonden of dat je problemen hebt met het ophalen van de e-mail.

We zijn het aan het oplossen!

Edit: Het kan ook zijn dat je mail meerdere malen binnen krijgt. Door de storing zijn de mail verbindingen vroegtijdig afgebroken, waardoor clients en providers het nog een keer geprobeerd hebben te versturen.

9 september 2020: Postcode check

Onze postcode check, voor glasvezel adressen, heeft het tijdelijk begeven. Team Freedom zoekt het uit en zorgt dat je zo snel mogelijk weer kan checken welke verbinding voor jou beschikbaar is. Even geduld alstublieft.

DNS-server is momenteel minder bereikbaar

De DNS van Freedom is momenteel minder bereikbaar. De beheerders zijn aan het werk om het probleem zo snel mogelijk op te lossen.  

2 september 2020: postcode check

Onze postcode check heeft het tijdelijk begeven. Team Freedom zoekt het uit en zorgt dat je zo snel mogelijk weer kan checken welke verbinding voor jou beschikbaar is. Even geduld alstublieft.

Freedom niet bereikbaar ivm verhuizing

Maandag 31 augustus verhuizen we Freedom naar een nieuw adres. Wij zijn daarom vandaag niet bereikbaar. Heb je een vraag, kijk dan eerst op de helpdeskpagina’s. Staat je vraag er niet bij, stuur dan een mail naar helpdesk@freedomnet.nl. Vanaf dinsdag 1 september is de helpdesk weer open.

27 augustus 2020: Verstoring TV kijken via Canaal Digitaal

In verband met een storing in het netwerk zijn er op dit momen problemen met de streams van Canal Digitaal. Dit betreft zowel de TV ontvangers als de TV App.

We zijn op de hoogte en werken aan een oplossing.

27 augustus 2020: postcode check

Onze postcode check heeft het tijdelijk begeven. Team Freedom zoekt het uit en zorgt dat je zo snel mogelijk weer kan checken welke verbinding voor jou beschikbaar is. Even geduld alstublieft.

26 augustus 2020: Verminderde bereikbaarheid Freedom DNS en website door DDOS

Een DDOS aanval op een van onze DNS servers zorgde voor verminderde bereikbaarheid van onze website en vertraging in het netwerk. De aanval lijkt te zijn afgenomen en de technische helden bij Bit werken hard om alles weer soepel te laten lopen.

26 augustus 2020: postcode check

Onze postcode check heeft het tijdelijk begeven. Team Freedom zoekt het uit en zorgt dat je zo snel mogelijk weer kan checken welke verbinding voor jou beschikbaar is. Even geduld alstublieft.

25 augustus: Uitgaande e-mail storing

Bij een deel van onze gebruikers is het uitsturen van e-mail ernstig vertraagd.

Onze beheerders zijn er mee bezig dit zo snel mogelijk op te lossen.

12 augustus 2020: postcode check

Onze postcode check heeft het tijdelijk begeven. Team Freedom zoekt het uit en zorgt dat je zo snel mogelijk weer kan checken welke verbinding voor jou beschikbaar is. Even geduld alstublieft.

Postcodecheck voor adressen waar glasvezel beschikbaar is geeft "niet beschikbaar" of een foutmelding.

Onze postcode check heeft het tijdelijk begeven voor adressen waar glasvezel beschikbaar is. Team Freedom zoekt het uit en zorgt dat je zo snel mogelijk weer kan checken welke verbinding voor jou beschikbaar is. Even geduld alstublieft.

10 augustus: Webmail problemen

De webmail van Freedom op https://webmail.freedom.nl geeft op dit moment soms problemen.

We zijn er mee bezig om hem weer stabiel te krijgen!

Update: Opgelost.

4 augustus 2020: Internet storing

Het opzetten van nieuwe internverbindingen is momenteel niet mogelijk. Na een herstart van je modem kan de verbinding niet tot stand komen. Team Freedom zoekt het uit en zorgt dat je zo snel mogelijk weer een verbinding kunt maken. Even geduld alstublieft.

4 augustus 2020: postcode check

Onze postcode check heeft het tijdelijk begeven. Team Freedom zoekt het uit en zorgt dat je zo snel mogelijk weer kan checken welke verbinding voor jou beschikbaar is. Even geduld alstublieft.

30 juli 2020: Uitzending Gemist op Canvas

Sinds afgelopen maandag (27 juli) worden de programma's van Canvas niet meer vrijgegeven voor Uitzending Gemist. Canal Digitaal is met haar leveranciers bezig dit op te lossen en ze verwachten dat dit vanaf 1 augustus hersteld te hebben.

De Uitzending Gemist programma's tussen 27 juli en 31 juli kunnen niet meer hersteld worden.

Excuses voor het ongemak.

29 juli 2020: Online afspraak monteur inplannen

Tijdelijk is het niet mogelijk om online een monteur in te plannen.

De storing is bekend en aangemeld.

Telefonische bereikbaarheid suboptimaal

Na het uitsturen van Nieuwsbrief 12 krijgen we lekker veel vragen over internet, tv en bellen. Met ons kleine team kunnen we alle vragen het snelst beantwoorden per mail. We vragen jullie eerst te kijken op de helpdeskpagina's en pas daarna een mail te sturen naar helpdesk@freedomnet.nl. Daardoor zijn we tijdelijk telefonisch minder goed bereikbaar. We willen iedereen goed antwoord geven en breiden ons team uit. Dank voor jullie begrip en geduld.  

6 juli 2020: MIJNfreedom tijdelijk niet bereikbaar

MIJNfreedom is tijdelijk niet bereikbaar. Team Freedom zoekt het uit en zorgt ervoor dat MIJNfreedom zo snel mogelijk weer bereikbaar is.

1 juli 2020: postcode check

Onze postcode check heeft het tijdelijk begeven. Team Freedom zoekt het uit en zorgt dat je zo snel mogelijk weer kan checken welke verbinding voor jou beschikbaar is. Even geduld alstublieft.

18 juni 2020: postcodecheck

Onze postcode check heeft het tijdelijk begeven. Team Freedom zoekt het uit en zorgt dat je zo snel mogelijk weer kan checken welke verbinding voor jou beschikbaar is. Even geduld alstublieft.

3 juni 2020: Postcodecheck

In verband met een verstoring aan onze postcodecheck kan het zijn dat je op dit moment hinder ondervindt tijdens het controleren van de beschikbaarheid.

We zijn op de hoogte van het probleem en werken aan een oplossing, eventuele updates zullen op deze pagina vermeld worden net als de afmelding van deze verstoring.

Onze excuses voor het ongemak.