Naar de inhoud Naar het menu

Storingen

Hieronder zie je de actuele en opgeloste storingen. Wil je deze liever bijhouden in je RSS-lezer? Gebruik dan de storingen RSS-feed.

Opgeloste meldingen

24 oktober 2020: Netwerk storing (IPv6)

Gedeeltelijke verstoring internet (IPv6), bij het opbouwen van een nieuwe internet verbinding wordt er geen nieuw IPv6 adres uitgedeeld. Internet blijft wel werken op IPv4. Onze technici zijn op de hoogte en werken aan een oplossing.

20 oktober 2020: Netwerk storing

Er is op dit moment een verstoring in het Freedom netwerk, we zijn hard bezig met een oplossing. We houden u op de hoogte.

Update: De verstoring is gevonden, klanten zijn omstreeks 12:56 weer online gekomen.

Internet Storing in Deventer

Er is op dit moment een storing met de internetverbindingen in Deventer. Andere diensten, die over de internetverbinding lopen zoals telefonie en televisie, zullen ook niet werken.

We zijn op de hoogte en werken aan een oplossing.

Update: Storing zou verholpen moeten zijn, mocht de internetverbinding nog niet doen dan graag het modem van de stroom afhalen en na 1 minuut opnieuw op de stroom zetten.

MIJNfreedom tijdelijk niet bereikbaar, mogelijk ook problemen met e-mail

MIJNfreedom is tijdelijk niet bereikbaar. Ook kan het zijn dat inlogpogingen bij het ontvangen en verzenden van e-mails zorgt voor een foutmelding.

Team Freedom zoekt het uit en zorgt ervoor dat beide diensten weer zo snel mogelijk te gebruiken zijn.

6 oktober 2020: Televisieontvanger geeft melding "Unable to get firmware".

UPDATE 2: Het probleem is opgelost. Mogelijk moet je toch (na nader onderzoek) je tv-ontvanger even opnieuw opstarten. Maar daarna zou hij het moeten gaan doen.


UPDATE: We hebben naar verwachting het lek gevonden en in de loop van de middag zouden de televisieontvangers die de melding geven het moeten gaan doen. Je hoeft hier zelf niets voor te doen.


Oud bericht:

Het kan zijn dat je op de televisieontvanger (Amino) de volgende melding krijgt: "Unable to get firmware".

Deze melding is bij ons bekend en we zijn er mee aan de slag. Heb je een oplossing gevonden of wil je hier over meepraten. Ga dan naar onze community en praat mee.

Op dit moment hebben we hier nog geen oplossing of workaround voor.

28 september 2020: Internet storing over het netwerk van Cambrium

Op dit moment zijn er problemen met internetverbindingen over het Cambrium netwerk. Technici zijn hiervan op de hoogte en werken aan een oplossing.

Excuses voor het ongemak

25 september 2020: Gepland onderhoud

In de nacht van 25 op 26 september tussen 23:00 en 6:00 is de orderstraat gesloten, er is gepland onderhoud aangekondigd door KPN Wholesale.

Bestellen van een internetverbinding van Freedom Internet is dus tijdelijk niet mogelijk.

25 september 2020: Storing MIJNFreedom omgeving

Op dit moment is het niet mogelijk om in te loggen op de MIJNFreedom omgeving. Je krijgt een foutmelding wanneer je wilt inloggen.

We zijn er van op de hoogte en er mee aan het werk om het op te lossen.

24 september 2020: Storing met het importeren van E-mails

Gebruikers die via mijn.freedom proberen een mailbox van een andere provider te importeren naar hun freedom.nl mailbox of eigen domein mailbox ondervinden op dit moment problemen.

We zien hier van op de hoogte en zijn druk bezig met het oplossen van dit probleem.

24 september 2020: Canal Digitaal account aanmaken/wijzigen in mijn.freedom

Gebruikers die in mijn.freedom proberen voor Canal Ditigal TV een account voor de app aan te maken of aan te passen kunnen momenteel problemen ondervinden.

We zijn er van op de hoogte en zijn er druk mee bezig om het op te lossen.

11 september 2020: Verstoring Mijn Freedom omgeving en bestel omgeving

Er kunnen problemen zijn bij het inloggen op de mijn.freedom.nl omgeving. Het inloggen kan mislukken of erg lang duren.
Het bestellen van een Freedom verbinding is op dit moment ook niet mogelijk. Wil je een verbinding bij Freedom? Probeer het dan later nog eens als deze storing is opgelost.
We zijn er mee bezig!

11 september 2020: Verzenden van e-mail

Er is een verstoring bij het verzenden en ontvangen van e-mail via webmail en de Freedom servers.

Bij het verzenden en ontvangen van mail kan er vertraging optreden. Ook kan het zijn dat mail niet wordt verzonden of dat je problemen hebt met het ophalen van de e-mail.

We zijn het aan het oplossen!

Edit: Het kan ook zijn dat je mail meerdere malen binnen krijgt. Door de storing zijn de mail verbindingen vroegtijdig afgebroken, waardoor clients en providers het nog een keer geprobeerd hebben te versturen.

9 september 2020: Postcode check

Onze postcode check, voor glasvezel adressen, heeft het tijdelijk begeven. Team Freedom zoekt het uit en zorgt dat je zo snel mogelijk weer kan checken welke verbinding voor jou beschikbaar is. Even geduld alstublieft.

DNS-server is momenteel minder bereikbaar

De DNS van Freedom is momenteel minder bereikbaar. De beheerders zijn aan het werk om het probleem zo snel mogelijk op te lossen.  

2 september 2020: postcode check

Onze postcode check heeft het tijdelijk begeven. Team Freedom zoekt het uit en zorgt dat je zo snel mogelijk weer kan checken welke verbinding voor jou beschikbaar is. Even geduld alstublieft.

Freedom niet bereikbaar ivm verhuizing

Maandag 31 augustus verhuizen we Freedom naar een nieuw adres. Wij zijn daarom vandaag niet bereikbaar. Heb je een vraag, kijk dan eerst op de helpdeskpagina’s. Staat je vraag er niet bij, stuur dan een mail naar helpdesk@freedomnet.nl. Vanaf dinsdag 1 september is de helpdesk weer open.

27 augustus 2020: Verstoring TV kijken via Canaal Digitaal

In verband met een storing in het netwerk zijn er op dit momen problemen met de streams van Canal Digitaal. Dit betreft zowel de TV ontvangers als de TV App.

We zijn op de hoogte en werken aan een oplossing.

27 augustus 2020: postcode check

Onze postcode check heeft het tijdelijk begeven. Team Freedom zoekt het uit en zorgt dat je zo snel mogelijk weer kan checken welke verbinding voor jou beschikbaar is. Even geduld alstublieft.

26 augustus 2020: Verminderde bereikbaarheid Freedom DNS en website door DDOS

Een DDOS aanval op een van onze DNS servers zorgde voor verminderde bereikbaarheid van onze website en vertraging in het netwerk. De aanval lijkt te zijn afgenomen en de technische helden bij Bit werken hard om alles weer soepel te laten lopen.

26 augustus 2020: postcode check

Onze postcode check heeft het tijdelijk begeven. Team Freedom zoekt het uit en zorgt dat je zo snel mogelijk weer kan checken welke verbinding voor jou beschikbaar is. Even geduld alstublieft.

25 augustus: Uitgaande e-mail storing

Bij een deel van onze gebruikers is het uitsturen van e-mail ernstig vertraagd.

Onze beheerders zijn er mee bezig dit zo snel mogelijk op te lossen.

12 augustus 2020: postcode check

Onze postcode check heeft het tijdelijk begeven. Team Freedom zoekt het uit en zorgt dat je zo snel mogelijk weer kan checken welke verbinding voor jou beschikbaar is. Even geduld alstublieft.

Postcodecheck voor adressen waar glasvezel beschikbaar is geeft "niet beschikbaar" of een foutmelding.

Onze postcode check heeft het tijdelijk begeven voor adressen waar glasvezel beschikbaar is. Team Freedom zoekt het uit en zorgt dat je zo snel mogelijk weer kan checken welke verbinding voor jou beschikbaar is. Even geduld alstublieft.

10 augustus: Webmail problemen

De webmail van Freedom op https://webmail.freedom.nl geeft op dit moment soms problemen.

We zijn er mee bezig om hem weer stabiel te krijgen!

Update: Opgelost.

4 augustus 2020: Internet storing

Het opzetten van nieuwe internverbindingen is momenteel niet mogelijk. Na een herstart van je modem kan de verbinding niet tot stand komen. Team Freedom zoekt het uit en zorgt dat je zo snel mogelijk weer een verbinding kunt maken. Even geduld alstublieft.

4 augustus 2020: postcode check

Onze postcode check heeft het tijdelijk begeven. Team Freedom zoekt het uit en zorgt dat je zo snel mogelijk weer kan checken welke verbinding voor jou beschikbaar is. Even geduld alstublieft.

30 juli 2020: Uitzending Gemist op Canvas

Sinds afgelopen maandag (27 juli) worden de programma's van Canvas niet meer vrijgegeven voor Uitzending Gemist. Canal Digitaal is met haar leveranciers bezig dit op te lossen en ze verwachten dat dit vanaf 1 augustus hersteld te hebben.

De Uitzending Gemist programma's tussen 27 juli en 31 juli kunnen niet meer hersteld worden.

Excuses voor het ongemak.

29 juli 2020: Online afspraak monteur inplannen

Tijdelijk is het niet mogelijk om online een monteur in te plannen.

De storing is bekend en aangemeld.

Telefonische bereikbaarheid suboptimaal

Na het uitsturen van Nieuwsbrief 12 krijgen we lekker veel vragen over internet, tv en bellen. Met ons kleine team kunnen we alle vragen het snelst beantwoorden per mail. We vragen jullie eerst te kijken op de helpdeskpagina's en pas daarna een mail te sturen naar helpdesk@freedomnet.nl. Daardoor zijn we tijdelijk telefonisch minder goed bereikbaar. We willen iedereen goed antwoord geven en breiden ons team uit. Dank voor jullie begrip en geduld.  

6 juli 2020: MIJNfreedom tijdelijk niet bereikbaar

MIJNfreedom is tijdelijk niet bereikbaar. Team Freedom zoekt het uit en zorgt ervoor dat MIJNfreedom zo snel mogelijk weer bereikbaar is.

1 juli 2020: postcode check

Onze postcode check heeft het tijdelijk begeven. Team Freedom zoekt het uit en zorgt dat je zo snel mogelijk weer kan checken welke verbinding voor jou beschikbaar is. Even geduld alstublieft.

18 juni 2020: postcodecheck

Onze postcode check heeft het tijdelijk begeven. Team Freedom zoekt het uit en zorgt dat je zo snel mogelijk weer kan checken welke verbinding voor jou beschikbaar is. Even geduld alstublieft.

3 juni 2020: Postcodecheck

In verband met een verstoring aan onze postcodecheck kan het zijn dat je op dit moment hinder ondervindt tijdens het controleren van de beschikbaarheid.

We zijn op de hoogte van het probleem en werken aan een oplossing, eventuele updates zullen op deze pagina vermeld worden net als de afmelding van deze verstoring.

Onze excuses voor het ongemak.