Naar de inhoud Naar het menu

Storingen en Onderhoud

Hieronder zie je de actuele en opgeloste storingen. Wil je deze liever bijhouden in je RSS-lezer? Gebruik dan de storingen RSS-feed.

Storingen

Actueel

Teletext via de TV-ontvanger van Canal Digitaal

Begintijd: donderdag 2 november 2023 15.55

Op dit moment vindt er een storing plaats met teletext bij de TV-ontvanger via Canal Digitaal. Teletext begint nu op pagina 888 waarbij dit normaal pagina 100 is.

Technici zijn op de hoogte en werken aan een oplossing.

Geplaatst op: woensdag 8 november 2023 15.57
Laatst gewijzigd op: donderdag 16 november 2023 13.38

Opgelost

Storing Televisie van Canal Digitaal LiveTV COA verbindingen

Begintijd: woensdag 27 maart 2024 10.20
Eindtijd: donderdag 28 maart 2024 10.32

In verband met een storing bij het doorgeven van de Televisie van Canal Digitaal op Cambrium/COA verbindingen kan het zijn dat op de TV-ontvanger, op de eerste 13 kanalen, een zwart scherm te zien is waarna foutmelding S815 komt. Televisie kijken via de Canal Digitaal app en WebTV is wel mogelijk.

Technici zijn op de hoogte en werken aan een oplossing.

Update 28 maart 10.32: Cambrium meld ons dat het probleem is opgelost. Mochten er nog problemen ervaren worden. Herstart de FRITZ!Box en de TV-ontvanger door deze 10 seconde spanningloos te maken.

Geplaatst op: woensdag 27 maart 2024 10.56
Laatst gewijzigd op: donderdag 28 maart 2024 10.33

Hosting Plesk omgeving

Begintijd: donderdag 21 maart 2024 10.15
Eindtijd: vrijdag 22 maart 2024 16.04

In verband met een storing kan het zijn dat de Hosting (Plesk) omgeving verminderd bereikbaar is via de MIJN Freedom omgeving.

Technici zijn op de hoogte en werken aan een oplossing.

Update 22 maart 16.04: Het probleem is opgelost in het spoed onderhoud.

Geplaatst op: donderdag 21 maart 2024 13.49
Laatst gewijzigd op: vrijdag 22 maart 2024 16.36

Wachtwoord Canal Digitaal App aanmaken en aanpassen

Begintijd: woensdag 20 maart 2024 16.32
Eindtijd: vrijdag 22 maart 2024 16.04

In verband met een storing is het niet mogelijk om het wachtwoord van de Canal Digitaal App aan te maken of aan te passen passen.

Technici zijn op de hoogte en werken aan een oplossing.

Update 22 maart 16.17: Het spoed onderhoud heeft dit probleem opgelost.

Geplaatst op: donderdag 21 maart 2024 09.52
Laatst gewijzigd op: vrijdag 22 maart 2024 16.17

Historie

Stroomonderhoud wijkcentrale Almere (omgeving Jaagmeent)

Begintijd: donderdag 14 maart 2024 09.50
Eindtijd: donderdag 14 maart 2024 18.30

In verband met stroomonderhoud kunnen gebruikers in de omgeving van Jaagmeent in Almere een onderbreking van de internetverbinding ervaren.

Liander heeft dit onderhoud gemeld op deze pagina.

Geplaatst op: donderdag 14 maart 2024 10.19
Laatst gewijzigd op: vrijdag 15 maart 2024 14.15

Mogelijke verstoring webmail

Begintijd: dinsdag 12 maart 2024 12.06
Eindtijd: dinsdag 12 maart 2024 17.00

Mogelijke verstoring en traagheid webmail voor sommige klanten.

Technici zijn op de hoogte en werken hard om de problemen op te lossen.

Geplaatst op: dinsdag 12 maart 2024 13.44
Laatst gewijzigd op: dinsdag 12 maart 2024 17.56

Internetverbindingen via Fiber Crew in Veenendaal

Begintijd: dinsdag 27 februari 2024 10.00
Eindtijd: dinsdag 27 februari 2024 14.55

In verband met een storing bij belichter Fiber Crew kan het zijn dan in Veenendaal op dit moment de internet verbinding niet werkt.

Technici zijn op de hoogte en werken aan een oplossing. 

Geplaatst op: dinsdag 27 februari 2024 13.10
Laatst gewijzigd op: dinsdag 27 februari 2024 15.38

Storing Televisie van Canal Digitaal LiveTV COA verbindingen in regio Roerdalen

Begintijd: woensdag 21 februari 2024 09.00
Eindtijd: woensdag 21 februari 2024 16.30

In verband met een storing bij het doorgeven van de Televisie van Canal Digitaal op Cambrium/COA verbindingen in de regio Roerdalen kan het zijn dat op de TV-ontvanger, op de eerste 13 kanalen, een zwart scherm te zien is waarna foutmelding S815 komt. Televisie kijken via de Canal Digitaal app en WebTV is wel mogelijk.

Technici zijn op de hoogte en werken aan een oplossing.

update:  storing is opgelost. Krijg je nog steeds de foutmelding S815, herstart je modem.

Geplaatst op: woensdag 21 februari 2024 12.27
Laatst gewijzigd op: woensdag 21 februari 2024 16.39

Storing wachtwoord reset mijn.freedom.nl

Begintijd: woensdag 14 februari 2024 09.04
Eindtijd: woensdag 14 februari 2024 09.17

In verband met een storing kan het zijn dat je geen SMS ontvangt tijdens het wijzigen van je wachtwoord.

Technici zijn op de hoogte en werken aan een oplossing.

Update 09.19: SMS berichten worden weer verzonden.

Geplaatst op: woensdag 14 februari 2024 09.14
Laatst gewijzigd op: woensdag 14 februari 2024 09.19

LiveTV van Canal Digitaal

Begintijd: donderdag 8 februari 2024 15.18
Eindtijd: vrijdag 22 maart 2024 16.37

Op dit moment vindt er een storing plaats bij LiveTV van Canal Digitaal. Tijdens het inloggen krijg je een foutmelding te zien.

Technici zijn op de hoogte en werken aan een oplossing.

Work-around: Bij de melding 'Welkom terug' moet je ongeveer 5 a 7 keer op de 'Ja' knop drukken. Daarna komt er een foutmelding die aftelt. Vervolgens kan je de dienst wel gebruiken.

Geplaatst op: donderdag 8 februari 2024 15.33
Laatst gewijzigd op: vrijdag 22 maart 2024 16.37

MIJN Freedom omgeving in Engels

Begintijd: vrijdag 2 februari 2024 10.30
Eindtijd: zaterdag 3 februari 2024 13.04

In verband met een storing wordt de MIJN Freedom omgeving in het Engels weergegeven.

Technici zijn op de hoogte en werken aan een oplossing.

Update 13.06: Probleem is opgelost. Het wordt nu weer weergeven in het Nederlands.

Geplaatst op: vrijdag 2 februari 2024 11.23
Laatst gewijzigd op: vrijdag 2 februari 2024 13.06

Core netwerk

Begintijd: maandag 22 januari 2024 16.24
Eindtijd: maandag 22 januari 2024 16.45

In verband met een storing in het core netwerk is het mogelijk dat de internetverbinding is weggevallen.

De verbindingen komen automatisch terug. Technici zijn op de hoogte en werken aan een oplossing.

Update 16:45: De verstoring is opgelost en grotendeels zijn de verbindingen weer tot stand gekomen. Mocht jouw verbinding nog niet werken. Herstart de FRITZ!Box of maak opnieuw verbinding met jouw apparatuur.

Geplaatst op: maandag 22 januari 2024 16.29
Laatst gewijzigd op: maandag 22 januari 2024 16.45

Internetverbindingen E-Fiber Roerdalen

Begintijd: vrijdag 29 december 2023 10.11
Eindtijd: maandag 29 januari 2024 18.00

In verband met een storing op het glasvezel netwerk van E-Fiber Roerdalen is het mogelijk dat de internetverbinding niet werkt.

Technici zijn op de hoogte en werken aan een oplossing.

Geplaatst op: vrijdag 29 december 2023 13.25
Laatst gewijzigd op: woensdag 10 januari 2024 10.09