Naar de inhoud Naar het menu

Storingen en Onderhoud

Hieronder zie je de actuele en opgeloste storingen. Wil je deze liever bijhouden in je RSS-lezer? Gebruik dan de storingen RSS-feed.

Storingen

Actueel

Teletext via de TV-ontvanger van Canal Digitaal

Begintijd: donderdag 2 november 2023 15.55

Op dit moment vindt er een storing plaats met teletext bij de TV-ontvanger via Canal Digitaal. Teletext begint nu op pagina 888 waarbij dit normaal pagina 100 is.

Technici zijn op de hoogte en werken aan een oplossing.

Geplaatst op: woensdag 8 november 2023 15.57
Laatst gewijzigd op: donderdag 16 november 2023 13.38

Opgelost

Internetverbindingen Glasdraad Amsterdam Noord landelijk gebied

Begintijd: donderdag 25 juli 2024 09.02
Eindtijd: vrijdag 26 juli 2024 18.20

In verband met een storing op het glasvezel netwerk van Glasdraad in het gebied landelijk Amsterdam Noord is het mogelijk dat de internetverbinding niet werkt.

Technici zijn op de hoogte en werken aan een oplossing.

Update 18.10: Monteurs zijn bezig met herstelwerkzaamheden, de hoofdkabel is beschadigd door de werkzaamheden aan de A10. De hoofdkabel moet over een grotere lengte vervangen worden. Het is nog onduidelijk hoe lang dit zal duren. 

Update 21.00: De herstelwerkzaamheden zijn bezig, door de complexiteit van de storing is er nog geen verwachte oplostijd bekend.

Update 8.48 26-7: De storingsmonteurs zijn tegen onverwachte problemen aangelopen bij het herstel van de hoofdverbinding, herstel van de verbinding is hierdoor vertraagd. Er is helaas geen oplostijd bekend.

Update 11:56: De aannemer is op locatie met vezelspecialisten aan het kijken naar de complexiteit van de schade om dit zo snel mogelijk te herstellen. Momenteel is er nog geen oplostijd bekend.

Update 19.25: De storing is afgemeld en het probleem is nu opgelost.

Geplaatst op: donderdag 25 juli 2024 18.09
Laatst gewijzigd op: vrijdag 26 juli 2024 19.25

Storing internetverbindingen FiberCrew netwerk

Begintijd: donderdag 18 juli 2024 23.06
Eindtijd: vrijdag 19 juli 2024 15.24

Er is een verstoring in het FiberCrew netwerk afgelopen nacht geweest waardoor er geen internet was als je een verbinding op het FiberCrew netwerk hebt.
Telefonisch is er contact geweest met de belichter en zij geven aan dat er gepland onderhoud is uitgevoerd afgelopen nacht. Echter waren wij hiervan niet op de hoogte gesteld.

We zijn met FiberCrew aan het uitzoeken hoe dit is gebeurd en hoe we dit gaan voorkomen in de toekomst.
Op dit moment is de storing verholpen. De leverancier heeft aangegeven dat ze klaar zijn met de werkzaamheden. Mocht jouw verbinding nog niet werken. Herstart de FRITZ!Box en/of ONT of maak opnieuw verbinding met jouw apparatuur.

Update 10.54: De verstoring lijkt niet in alle gevallen verholpen te zijn. De leverancier is het aan het onderzoeken.

Update 11.01: De verstoring wordt nu ervaren in Bussum. Buiten Bussum zijn er op dit moment geen probleem meer bekend.

Update 11.15: Er lijkt opnieuw een verstoring in het netwerk van FiberCrew. Dit wordt onderzocht.

Update 11.35: De nieuwe verstoring is opgelost. Mocht jouw verbinding nog niet werken. Herstart de FRITZ!Box en/of ONT of maak opnieuw verbinding met jouw apparatuur.

Update 11.42: De verstoring in Bussum is opgelost.

Update 15.24: De storing is afgemeld en het probleem is nu opgelost.

Geplaatst op: vrijdag 19 juli 2024 10.18
Laatst gewijzigd op: vrijdag 19 juli 2024 15.24

Postcodechecks

Begintijd: dinsdag 16 juli 2024 08.00
Eindtijd: dinsdag 16 juli 2024 21.53

In verband met een storing geeft de postcodecheck geen of onvolledige resultaten. Probeer het later of anders morgen nog een keertje.

Technici zijn op de hoogte en werken aan een oplossing.

Update 16 juli 21.53: Het probleem is opgelost. De postcodecheck geeft weer de volledige en juiste resultaten.

Geplaatst op: dinsdag 16 juli 2024 10.39
Laatst gewijzigd op: dinsdag 16 juli 2024 21.54

Historie

Internetverbindingen E-Fiber / ODF Koggenland

Begintijd: woensdag 10 juli 2024 08.45

In verband met een storing op het glasvezel netwerk van E-Fiber / ODF Koggenland is het mogelijk dat de internetverbinding niet werkt.

Technici zijn op de hoogte en werken aan een oplossing.

Geplaatst op: woensdag 10 juli 2024 10.51
Laatst gewijzigd op: donderdag 11 juli 2024 08.26

Internetverbindingen E-Fiber / ODF Gennep

Begintijd: dinsdag 9 juli 2024 09.10
Eindtijd: dinsdag 9 juli 2024 10.06

In verband met een storing op het glasvezel netwerk van E-Fiber / ODF Gennep is het mogelijk dat de internetverbinding niet werkt.

Technici zijn op de hoogte en werken aan een oplossing.

Geplaatst op: dinsdag 9 juli 2024 10.32
Laatst gewijzigd op: dinsdag 9 juli 2024 14.25

CANAL+ TV app verstoring / OTT signaal

Begintijd: maandag 24 juni 2024 15.36
Eindtijd: maandag 24 juni 2024 19.15

Door een storing kan het mogelijk zijn dat je in app van CANAL+ een zwart scherm krijgt of een foutcode S815.

Geplaatst op: maandag 24 juni 2024 18.43
Laatst gewijzigd op: maandag 24 juni 2024 19.32

Storing internetverbindingen FiberCrew netwerk

Begintijd: maandag 24 juni 2024 09.29
Eindtijd: maandag 24 juni 2024 11.50

Er is een verstoring in het FiberCrew netwerk waardoor er mogelijk geen internet is als je een verbinding op het FiberCrew netwerk hebt. De oorzaak wordt onderzocht.

Update 9.55: De storing wordt veroorzaakt door een stroomstoring in Baarn. Hierdoor waren alle verbindingen in Leusden, Amersfoort Soest en Baarn in storing. Op dit moment is er enkel nog een verstoring in Baarn.

Update 13.51: FiberCrew meld ons dat de verstoring nu volledig is verholpen.

Geplaatst op: maandag 24 juni 2024 09.46
Laatst gewijzigd op: maandag 24 juni 2024 13.51

Storing domein freedom.nl op mijn.freedom.nl

Begintijd: woensdag 19 juni 2024 17.28
Eindtijd: donderdag 20 juni 2024 15.39

In verband met een storing kan er op dit moment geen e-mailaccounts, aliassen en doorstuur adressen ingesteld, aangepast of verwijderd worden voor het domein freedom.nl in de MIJN Freedom omgeving.

Technici zijn op de hoogte en werken aan een oplossing.

Update 20 juni 15.39: Het probleem is opgelost. Het domein kan weer benaderd worden.

Geplaatst op: woensdag 19 juni 2024 17.29
Laatst gewijzigd op: donderdag 20 juni 2024 15.39

Factuur belkosten

Begintijd: woensdag 19 juni 2024 09.00
Eindtijd: woensdag 19 juni 2024 09.00

In verband met een storing zijn er aparte facturen verstuurd voor gesprekskosten. Deze facturen zijn wel terecht echter missen deze de vaste abonnementskosten op de factuur. Er komt een tweede factuur waar deze kosten op gefactureerd worden.

Beide facturen worden tegelijk geïncasseerd.

Update 20 juni 13.50: Het kan voorkomen dat je dezelfde factuur twee keer hebt ontvangen. 

Geplaatst op: woensdag 19 juni 2024 11.26
Laatst gewijzigd op: woensdag 3 juli 2024 14.00

Storing internetverbindingen KPN netwerk

Begintijd: donderdag 13 juni 2024 14.15
Eindtijd: donderdag 13 juni 2024 20.14

Er is een verstoring in het KPN netwerk waardoor er mogelijk geen internet is als je een verbinding op het KPN netwerk hebt. De oorzaak wordt onderzocht.

Update 15.06: Het probleem is in onderzoek bij de leverancier. Het probleem lijkt gecentreerd te zijn bij twee hoofd aansluitingen tussen ons netwerk en die van de leverancier.

Update 16.06: De leverancier heeft ons bevestigd dat er een probleem geconstateerd is en er is een monteur onderweg.

Update 19.03: Er is een tijdelijke oplossing toegepast waardoor sommige verbindingen weer kunnen werken. Echter is het probleem nog niet opgelost en daarvoor zal vanavond nog verder aan gewerkt worden. Hierdoor kan de internetverbinding nog wegvallen.

Update 20.39: Alle verbindingen zijn hersteld. De leverancier heeft aangegeven dat ze klaar zijn met de werkzaamheden. Mocht jouw verbinding nog niet werken. Herstart de FRITZ!Box of maak opnieuw verbinding met jouw apparatuur.

Geplaatst op: donderdag 13 juni 2024 14.31
Laatst gewijzigd op: donderdag 13 juni 2024 20.41

Verstoring TV signaal (multicast) S815 melding

Begintijd: maandag 10 juni 2024 11.00
Eindtijd: maandag 10 juni 2024 17.30

In verband met een storing bij het doorgeven van het multicast signaal voor Televisie van CANAL+ op verbindingen in het netwerk van Fiber Operator, Fiber Crew, Aquestora en COA kan het zijn dat op de TV-ontvanger, op de eerste 13 kanalen, een zwart scherm te zien is waarna foutmelding S815 komt. Televisie kijken via de Canal Digitaal app en WebTV is wel mogelijk.

Technici zijn op de hoogte en werken aan een oplossing.

update 10 juni 13.57: er is een tijdelijke oplossing toegepast waardoor het multicast signaal weer wordt doorgegeven in het netwerk

update 10 juni 14.14: Het signaal voor aansluitingen op het (voormalig) Cambrium netwerk (COA) is nog niet hersteld, voor de andere netwerken werkt de tijdelijke oplossing wel.

Geplaatst op: maandag 10 juni 2024 13.48
Laatst gewijzigd op: maandag 10 juni 2024 18.00

Core netwerk

Begintijd: maandag 3 juni 2024 10.09
Eindtijd: maandag 3 juni 2024 10.15

In verband met een storing in het core netwerk is het mogelijk dat de internetverbinding is weggevallen.

De verbindingen komen automatisch terug. Technici zijn op de hoogte en werken aan een oplossing.

Update 10.29: De verstoring is opgelost en grotendeels zijn de verbindingen weer tot stand gekomen. Mocht jouw verbinding nog niet werken. Herstart de FRITZ!Box of maak opnieuw verbinding met jouw apparatuur.

Geplaatst op: maandag 3 juni 2024 10.29

Internetverbindingen KPNNetwerkNL Eindhoven

Begintijd: vrijdag 31 mei 2024 08.40
Eindtijd: vrijdag 31 mei 2024 13.30

In verband met een storing op het glasvezel netwerk van KPNNetwerkNL Eindhoven is het mogelijk dat de internetverbinding niet werkt.

Technici zijn op de hoogte en werken aan een oplossing.

Update 14.30: De leverancier heeft bij ons gemeld dat de storing is verholpen.

Geplaatst op: vrijdag 31 mei 2024 11.44
Laatst gewijzigd op: vrijdag 31 mei 2024 14.32

Internetverbindingen E-Fiber Moerdijk

Begintijd: vrijdag 31 mei 2024 08.38
Eindtijd: vrijdag 31 mei 2024 13.50

In verband met een storing op het glasvezel netwerk van E-Fiber Moerdijk is het mogelijk dat de internetverbinding niet werkt.

Technici zijn op de hoogte en werken aan een oplossing.

Update 14.33: De leverancier heeft bij ons gemeld dat de storing is verholpen.

Geplaatst op: vrijdag 31 mei 2024 11.47
Laatst gewijzigd op: vrijdag 31 mei 2024 14.33

Internetverbindingen ViberQ Het Hogeland

Begintijd: woensdag 29 mei 2024 06.34
Eindtijd: woensdag 29 mei 2024 15.45

In verband met een storing op het glasvezel netwerk van ViberQ Het Hogeland via belichter Fiber Operator is het mogelijk dat de internetverbinding niet werkt.

Technici zijn op de hoogte en werken aan een oplossing.

Geplaatst op: woensdag 29 mei 2024 08.19
Laatst gewijzigd op: woensdag 29 mei 2024 18.06

Wachtwoord CANAL+ App aanmaken en aanpassen

Begintijd: vrijdag 24 mei 2024 09.15
Eindtijd: vrijdag 24 mei 2024 15.20

In verband met een storing is het niet mogelijk om het wachtwoord van de CANAL+ App aan te maken of aan te passen. Ook kan je op dit moment geen zenderpakket wijzigen.

Technici zijn op de hoogte en werken aan een oplossing.

Geplaatst op: vrijdag 24 mei 2024 12.02
Laatst gewijzigd op: vrijdag 24 mei 2024 18.33

Internetverbindingen ViberQ Het Hogeland

Begintijd: woensdag 8 mei 2024 07.52
Eindtijd: donderdag 9 mei 2024 00.00

In verband met een storing op het glasvezel netwerk van ViberQ Het Hogeland via belichter Fiber Operator is het mogelijk dat de internetverbinding niet werkt.

Technici zijn op de hoogte en werken aan een oplossing.

Geplaatst op: woensdag 8 mei 2024 08.35
Laatst gewijzigd op: woensdag 15 mei 2024 09.03

Verstoring zender NPO Politiek en Nieuws (kanaal 200) bij het televisie kijken via CANAL+

Begintijd: donderdag 2 mei 2024 13.50
Eindtijd: donderdag 2 mei 2024 15.41

Er is een verstoring op kanaal 200 NPO Politiek en Nieuws. Het beeld en geluid blijven bevroren.
De storing speelt zich af bij zowel WebTV, TV-ontvanger en de CANAL+ app.

Technici zijn op de hoogte en werken aan een oplossing.

Update 15.47: CANAL+ meld bij ons dat het probleem is opgelost.

Geplaatst op: donderdag 2 mei 2024 14.29
Laatst gewijzigd op: donderdag 2 mei 2024 15.47