Naar de inhoud Naar het menu

Ook dit jaar geen verhoging van je abonnementskosten bij Freedom!

nieuws/220601-prijs.png

Freedom doet ook dit jaar niet mee aan de jaarlijkse prijsverhoging. Dit in tegenstelling tot de meeste andere providers. Die verhogen al jarenlang elke zomer onder het mom van ‘netwerkverbetering’ hun abonnementskosten en grijpen dit jaar zelfs de stijgende energieprijzen en inflatie aan als argument. KPN kondigde als eerste de nieuwe abonnementskosten aan. Per 1 juli stijgen daar de prijzen met gemiddeld €1,90 per maand. Voor ex-XS4ALL-klanten gaat de prijsverhoging pas in per 1 september, vanwege de lopende technische migratie van XS4ALL naar KPN. Ook Ziggo klanten moeten dieper in hun buidel tasten, zij gaan er gemiddeld €2,12 per maand op achteruit per 1 juli.

Klant niet de dupe laten worden van de inflatie en energieprijzen
Uiteraard ondervindt Freedom ook hinder van de torenhoge inflatie en energieprijzen. Maar de prijzen voor netwerkhuur zijn niet gestegen, dus is een prijsverhoging voor onze klanten niet nodig en ook niet wenselijk. Het leven is al duur genoeg. Sterker nog, de kans is aanwezig dat er een prijsverlaging aankomt voor de diensten die we leveren via het KPN-glasvezelnetwerk. Afhankelijk van de definitieve prijswijzigingen voor de netwerkhuur op het KPN-netwerk, waar ook de ACM zich mee heeft bemoeid, zijn wij van plan het verschil zoveel mogelijk door te berekenen aan de klant. De tarieven stellen we in dat geval naar beneden bij. Zodra we hier meer informatie over hebben, laten we dat natuurlijk weten.

Prijsverlaging 1Gbit/s product via KPN
We nemen alvast een voorschot door de prijzen te verlagen voor onze klanten die gebruikmaken van het 1Gbit/s product via KPN. De kosten hiervoor zijn gedaald. Vanaf 1 juli verlagen we de prijs naar €79,- per maand i.p.v. €84,- nu. Dit geldt voor zowel nieuwe als bestaande klanten. Je hoeft hier niets voor te doen en ziet de nieuwe prijs terug op je facturen vanaf juli.

Verschillende netwerken, verschillende prijzen
Freedom bepaalt de abonnementsprijzen op basis van de netwerkhuur en inkoopkosten van hardware en software. En omdat we via verschillende netwerken internet leveren, hanteren we daarom verschillende prijzen. Wel zo transparant. Hoe dit precies zit, lees je in het artikel "Verschillende prijzen en diverse glasvezelnetwerken, hoe zit dat?".