Naar de inhoud Naar het menu

Nieuwsbrief 50

1. Ledendag // Freedom festival, kom je ook?

Ieder jaar organiseert Freedom een ledendag waarin we kort terug- en vooruitblikken. Dit jaar combineren we de ledendag met het Freedom Festival op dinsdag 1 november 2022 in Philharmonie in Haarlem. We combineren de ledendag met het festival omdat we graag samen met onze leden ons driejarig bestaan willen vieren. Anco geeft tijdens de start van het festival een korte terug- en vooruitblik over Freedom. Brenno de Winter is onze gastspreker voor die avond.  Bovendien krijgt ook hier het publiek de mogelijkheid om vragen te stellen en loopt het team van Freedom rond voor een praatje. Wil je er graag bij zijn? Meld je dan hier aan. 

2. Klantenservice: goede en snelle hulp is belangrijk

Het gaat goed met Freedom, we groeien hard. Dat betekent dus ook dat het aantal klanten dat vragen aan ons stelt groeit. De grote drukte leidt helaas tot langere reactietijden op e-mail dan we zouden willen en daar hebben onze klanten last van - en wij dus ook. We snappen dat het voor jullie soms frustrerend is om lang te wachten op een vraag die je hebt gesteld. Vandaar dat we je in dit artikel graag wat meer toelichting geven over de manier waarop we werken op de support.

Weet in elk geval dat we ons best doen om jullie zo snel en goed als we kunnen te helpen! We organiseren daarom ook weer nieuwe tickethons en zoeken versterking voor de afdeling klantenservice

3. Vacature klantenservice en supportmedewerker Helpdesk (M/V/X)

Het team van de klantenservice groeit dankzij de komst van een nieuwe collega begin zomer en een nieuwe collega die volgende week start. Maar het aantal klantenservice medewerkers groeit relatief minder hard dan het aantal vragen dat we dagelijks ontvangen van klanten. We zijn daarom nog steeds op zoek naar een nieuwe collega die deze afdeling komt versterken. Bekijk dus vooral de vacature en deel deze met mensen voor wie je denkt dat dit een interessante rol kan zijn.

4. Hulp nodig? Bekijk onze vernieuwde helpdeskpagina's

Je las het al eerder in deze nieuwsbrief, de ticketstanden lopen op. De oude helpdeskpagina’s hielpen niet echt bij het verminderen van vragen, omdat het ontbrak aan een logische structuur waardoor het lastig was de juiste informatie te vinden. We zijn dan ook erg blij te kunnen melden dat de helpdeskpagina's volledig vernieuwd zijn. Benieuwd wat we hebben veranderd? Bekijk het nieuwsbericht.

Heb je hulp nodig? Bekijk dan eerst deze pagina's. Kom je er niet uit? Bel of mail ons dan natuurlijk gerust! 

5. Claim je toekomstige Freedom verbinding in nieuwe gebieden van DELTA

Vanuit onze community kregen wij veel vragen of - en zo ja wanneer - Freedom via het netwerk van DELTA Fiber een internetabonnement kan leveren. We zijn dan ook verheugd te kunnen melden dat je vanaf nu in enkele nieuwe vraagbundelingsgebieden van DELTA ook voor Freedom kan kiezen. We beginnen in Sneek en elke week komen er nieuwe gebieden bij, dus doe regelmatig de postcodecheck als je in zo'n nieuw gebied van DELTA woont! Lees meer over de tarieven in het nieuwsbericht op onze website.

Vooralsnog gaat het alleen om de nieuwe glasvezelgebieden waar vraagbundeling plaatsvindt. In de loop van volgend jaar is Freedom ook beschikbaar via het netwerk van DELTA in de gebieden die al voor oktober 2022 zijn aangelegd.

6. Freedom verlaagt prijzen voor het Glaspoort netwerk

Freedom verlaagt per 1 oktober 2022 de kosten van de abonnementen 500 Mbit/s en 1 Gbit/s op het Glaspoort netwerk. Dit komt omdat vanaf die datum de tarieven verlaagd worden voor de huur van het netwerk van Glaspoort. En zoals je van ons gewend bent, rekenen we deze tariefverlaging door in de abonnementen die we op dit netwerk leveren. Een abonnement op het netwerk van Glaspoort van 500 Mbit/s kost daarom vanaf nu 59 euro i.p.v. 63 euro per maand en een abonnement van 1 GBit/s kost vanaf nu 62 euro i.p.v. 69 euro per maand.

Ben je nog geen klant van Freedom en leveren we op jouw adres op het netwerk van Glaspoort? Doe de postcodecheck en de nieuwe prijzen worden automatisch gehanteerd.

7. Televisie updates

Wijzigingen

Update

  • Sindskort is versie 9.4 van WEB, de Canal Digitaal App en tv-ontvanger beschikbaar. Dankzij deze update zijn er diverse dingen opgelost. Zo is de stabiliteit verbeterd en is de app voor Apple tvOS beschikbaar geworden. Ook is het nu weer mogelijk om opnames te verwijderen op de tv-ontvanger wanneer deze in serie zijn opgenomen. 

8. Weekoverzicht al gelezen?

Vind jij het leuk om het laatste nieuws te volgen over security, privacy of andere (online) mensenrechten? Houd dan onze nieuwspagina in de gaten! Iedere vrijdag plaatsen we een nieuw weekoverzicht boordevol informatie. Wil je alle weekoverzichten op een rijtje? Klik dan op het woord 'weekoverzicht' in de 'Tagcloud' aan de rechterkant van de nieuwspagina. 

Afgelopen week verscheen in het weekoverzicht bijvoorbeeld een bericht over Denemarken, waar plotsklaps geen Google-diensten meer mogen worden gebruikt in het onderwijs en viert EDRI een historische uitspraak van de Europese rechter